هند، سریلانکا، مالدیو تمرین مشترکی را برای امنیت دریایی انجام می دهند

هند، سریلانکا، مالدیو تمرین مشترکی را برای امنیت دریایی انجام می دهند

عملیات دو روزه دارای سکویی برای نظارت هماهنگ دریایی در مناطق انحصاری اقتصادی بود

کلمبو:

مانور سه جانبه دریایی دو روزه که توسط گارد ساحلی هند، سریلانکا و مالدیو به منظور تقویت امنیت در اقیانوس هند، افزایش قابلیت عملیاتی متقابل و تمرین همکاری مشترک بین این سه کشور انجام شد، روز یکشنبه در مالدیو، کمیسیون عالی هند به اوج خود رسید. گفت.

پانزدهمین دوره از تعامل سه جانبه با نام “دوستی” هر دو سال یکبار برگزار می شود و سال 2021 30 سال از اولین معرفی این رزمایش های دریایی می گذرد.

با این حال، اساساً به عنوان یک تعامل دوجانبه آغاز شد و فقط گارد ساحلی هند و مالدیو را در بر گرفت. سریلانکا در سال 2012 به آن پیوست تا آن را به یک تمرین سه جانبه تبدیل کند.

کمیسیون عالی هند در کلمبو در بیانیه ای اعلام کرد: «تمرین دو روزه تحت حمایت کنفرانس امنیتی کلمبو (CSC) یک تلاش پیشگام برای همکاری در تلاش ها به سمت ستون امنیت دریایی است.

عملیات متمرکز CSC با هدف ساده‌سازی رویه‌های عملیاتی استاندارد (SOP) و افزایش قابلیت همکاری بین سه نیروی دریایی است.

در این بیانیه آمده است که نیروی دریایی هند توسط کشتی گشتی فراساحلی INS Subhadra و هواپیمای گشت دریایی دوربرد P8I نمایندگی می شود، در حالی که هواپیماهای شناسایی دریایی SLNS Samudura و MNDF Dornier به ترتیب از نیروی دریایی سریلانکا و نیروهای دفاع ملی مالدیو شرکت می کنند.

این عملیات دو روزه دارای بستری برای نظارت هماهنگ دریایی در مناطق انحصاری اقتصادی مربوطه برای مقابله با مواد مخدر، جستجو و نجات در دریا، ردیابی هوایی و برقراری ارتباط موثر بود.

“هدف مانور سه جانبه هند-مالدیو-سریلانکا “دوستی” تقویت بیشتر دوستی، افزایش قابلیت عملیاتی متقابل و تمرین قابلیت همکاری و ایجاد همکاری بین گارد ساحلی مالدیو، هند و سریلانکا است.” کمیسیون عالی هند در مالدیو گفت.

هر دو مالدیو و سریلانکا اهمیت استراتژیک قابل توجهی برای منافع امنیتی دریایی هند دارند.