مطالعه نشان می دهد که اگر چین مانند ایالات متحده با کووید برخورد کند چه اتفاقی می افتد – RT World News

یک مطالعه ادعا می کند که اگر چین سیاست صفراوی کووید-19 خود را کنار بگذارد و اقتصاد خود را مانند برخی از کشورهای غربی باز کند، روزانه صدها هزار عفونت خواهد داشت که بر سیستم مراقبت های بهداشتی این کشور غلبه می کند.

این پیش‌بینی ناراحت‌کننده از سوی گروهی از محققان دانشگاه پکن در پکن انجام شد، که اعداد را به هم زدند تا ببینند اگر چین سیاست‌های برخی کشورهای غربی را اتخاذ کند، شیوع کووید-19 چقدر بزرگ خواهد بود. پیش‌بینی آن‌ها بر اساس عواملی مانند جذب واکسیناسیون، اندازه و تراکم جمعیت بود و ایالات متحده، بریتانیا، اسرائیل، اسپانیا و فرانسه به عنوان مرجع مورد استفاده قرار گرفتند.

رویکرد فعلی پکن با هدف جلوگیری از گردش داخلی ویروس شامل کنترل دقیق سفرهای بین‌المللی و اعمال قرنطینه برای حذف خوشه‌های موردی محلی است. اگر به نفع یک رویکرد ملایم‌تر کنار گذاشته شود، یک مورد وجود خواهد داشت “احتمال واقعی یک شیوع عظیم، که تقریباً به طور قطع بار غیرقابل تحملی را برای سیستم پزشکی ایجاد می کند.” محققان گفتند.

این مطالعه تخمین می‌زند که اتخاذ استراتژی باز کردن به کار گرفته شده توسط ایالات متحده منجر به ثبت روزانه 637155 عفونت در چین می‌شود که از این تعداد 22364 مورد علائم شدید دارند. چین می‌گوید اگر از بریتانیا پیروی کند، می‌تواند روزانه 275793 عفونت و 9680 عفونت شدید روزانه را ثبت کند. و اینها برآوردهای پایینی بر اساس فرضیات خوش بینانه در مورد کیفیت ایمنی طبیعی ایجاد شده در بیماران واکسینه نشده بودند.

چین «نباید و نمی‌توانست هزینه کند» نویسندگان استدلال کردند که اعتماد بیش از حد به حذف سیاست های فعلی کووید-19. “واکسیناسیون کارآمدتر یا درمان خاص تر، [and] ترجیحاً ترکیبی از هر دو، قبل از برداشتن ایمن اقدامات قرنطینه ورود-خروج و سایر استراتژی‌های واکنش به کووید-19 در چین مورد نیاز است.

این مطالعه در هفته نامه CDC چین، انتشارات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین، چاپ شد. این چند روز پس از یک مقاله سرزنش آمیز در Bloomberg.com، پکن را متهم کرد که به دلیل رویکردش به کووید-19 در مسیر بهبود اقتصاد جهانی ایستاده است.

محدودیت های بهداشتی اعمال شده توسط بزرگترین صادرکننده جهان “باعث اثرات ضربه ای” گای پلاتن، دبیرکل اتاق بین المللی کشتیرانی به خبرگزاری تجارت گفت: در جهان. اشاره او به تاخیرهایی بود که محموله های دریایی از چین به دلیل موضع عدم تحمل آن در مورد کووید-19 با آن مواجه است. “هر گونه محدودیت برای عملیات کشتی تاثیر انباشته ای بر زنجیره تامین دارد و باعث اختلالات واقعی می شود.” صفحات گفت.