اخراج سردبیر مجله آلمانی به دلیل مصاحبه تولید شده توسط هوش مصنوعی با مایکل شوماخر

اخراج سردبیر مجله آلمانی به دلیل مصاحبه تولید شده توسط هوش مصنوعی با مایکل شوماخر

این روزنامه همچنین از خانواده اسطوره فرمول یک عذرخواهی کرده است.

سردبیر یک مجله آلمانی که “مصاحبه” تولید شده توسط هوش مصنوعی با میشائیل شوماخر را منتشر کرده بود، برکنار شد. بی بی سی گزارش شده است. نشریه Die Aktuelle نیز از خانواده اسطوره فرمول یک عذرخواهی کرده است.

این مقاله بی مزه و گمراه کننده هرگز نباید منتشر می شد. بیانکا پولمن، مدیر عامل مجلات فونک، گفت: این به هیچ وجه با استانداردهای روزنامه نگاری که ما و خوانندگانمان از ناشری مانند فونک انتظار داریم، مطابقت ندارد.

”در نتیجه انتشار این مقاله، عواقب فوری پرسنلی ترسیم خواهد شد. آن هافمن، سردبیر Die Aktuelle، که از سال 2009 مسئولیت روزنامه نگاری این روزنامه را بر عهده داشت، از امروز از وظایف خود برکنار خواهد شد.»

در 15 آوریل، Die Aktuelle تصویری خندان از این مرد 54 ساله را روی جلد اول منتشر کرد با این عنوان: “مایکل شوماخر، اولین مصاحبه.” همراه با تیتر یک عنوان فرعی بود که نوشته بود: «به‌طور فریبنده‌ای واقعی به نظر می‌رسید».

این مصاحبه جعلی در صفحه هشتم مجله با عنوان “زندگی من به کلی تغییر کرده است” ظاهر می شود و شامل نقل قول های ساختگی منسوب به آقای شوماخر است که در مورد زندگی خانوادگی او پس از تصادف و وضعیت پزشکی او صحبت می کند. با این حال، در رابطه با مقاله، مشخص می شود که مصاحبه توسط AI تهیه شده است.

چند روز پیش، خانواده شوماخر تایید کردند که قصد دارند علیه این مجله آلمانی اقدام قانونی کنند.

مایکل شوماخر قهرمان هفت دوره فرمول یک از زمان آسیب دیدگی سر در یک تصادف اسکی در دسامبر 2013 در انظار عمومی دیده نشده است. گزارش ها حاکی از آن است که شوماخر مشکلات حافظه، حرکتی و گفتاری دارد و در خانه نزدیک ژنو تحت مراقبت است.

در یک مستند نتفلیکس در سال 2021، همسر آقای شوماخر، کورینا، گفت: “ما با هم در خانه زندگی می کنیم. ما درمان انجام می دهیم. ما هر کاری می توانیم انجام می دهیم تا مایکل را بهتر کنیم و مطمئن شویم که او راحت است، و به سادگی باعث می شود او احساس خانواده ما، پیوند ما را داشته باشد. ما سعی می کنیم به عنوان یک خانواده ادامه دهیم، همانطور که مایکل دوست داشت و هنوز هم می کند. و ما به زندگی خود ادامه می دهیم.»

آقای شوماخر در سال 2012 پس از سه فصل حضور در مرسدس از فرمول یک بازنشسته شد و لوئیس همیلتون جایگزین او شد.