همسر ریشی سوناک، آکشتا مورتی، پس از سقوط سهام Infosys، 61 میلیون دلار ضرر کرد.

همسر ریشی سوناک، آکشتا مورتی، پس از سقوط سهام Infosys، 61 میلیون دلار ضرر کرد.

ثروت آکشاتا مورتی یک موضوع تکراری در حرفه سیاسی ریشی سوناک بوده است.

آکشاتا مورتی، همسر ریشی سوناک، روز دوشنبه پس از اینکه سهام Infosys Ltd بیشترین افت را از زمان نخست‌وزیری بریتانیا به دست آورد، حدود 61 میلیون دلار ضرر کرد.

مورتی 0.94 درصد از سهام غول نرم افزاری هندی را که پدرش نارایانا مورتی بنیانگذار آن است، دارد. این شرکت روز دوشنبه پس از اینکه راهنمایی‌هایش چشم‌اندازی منفی برای بخش فناوری هند ترسیم کرد که منجر به موجی از کاهش رتبه توسط کارگزاران شد، سقوط کرد. 9.4 درصد کاهش یافت، بزرگترین افت از مارس 2020.

در حالی که از دست دادن کاغذ کسری از ثروت خانواده سوناک است – سهام مورتی هنوز بیش از 450 میلیون پوند ارزش دارد – همچنین به نشان دادن شکاف بین نخست وزیر و بریتانیایی های معمولی که در بحران هزینه زندگی دست و پنجه نرم می کنند، کمک می کند.

دفتر سوناک از اظهار نظر خودداری کرد.

ثروت مورتی و علایق بیرونی موضوعی تکراری در زندگی سیاسی شوهرش بوده است. سال گذشته، مشخص شد که او دارای وضعیت غیر اقامتی است و مالیات بر درآمدهای خارج از کشور بریتانیا را پرداخت نکرده است. او گفت که ترتیبات او “کاملاً قانونی” است، اما همچنین تصمیم گرفت که شروع به پرداخت مالیات بریتانیا بر این درآمدها کند

دانیل گرینبرگ، کمیسر استانداردهای پارلمانی بریتانیا در یک تحول جداگانه روز دوشنبه تحقیقی را آغاز کرد که آیا سوناک نتوانسته است منافع مربوطه را در رابطه با سهام اقلیت متعلق به همسرش در یک شرکت مراقبت از کودکان اعلام کند. دفتر او گفت که علاقه “به طور شفاف اعلام شده است” و نخست وزیر با گرینبرگ همکاری خواهد کرد.

نخست وزیر ماه گذشته جزئیات امور مالی خود را فاش کرد و نشان داد که در سه سال گذشته بیش از یک میلیون پوند مالیات بریتانیا پرداخت کرده است. درآمدهای او از سهام و سود سرمایه به راحتی حقوق سیاسی او را تحت الشعاع قرار داد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)