هلیکوپتر جدید جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، Marine One با شکست مواجه شد: در بحران غیرقابل اعتماد است

هلیکوپتر جدید رئیس جمهور آمریکا با شکست مواجه شد: در بحران غیرقابل اعتماد است

Marine One در چمن جنوبی کاخ سفید در واشنگتن دی سی.

اولین پرواز جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده با هلیکوپتر ریاست جمهوری جدید ساخته شده توسط شرکت لاکهید مارتین، پس از گزارشی از سوی واحد آزمایش پنتاگون که هشدار داده بود هنوز “از نظر عملیاتی مناسب” یا به اندازه کافی قابل اعتماد نیست – به خصوص در مواقع اضطراری، به تعویق افتاد.

به گفته یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، دولت بایدن هنوز مشخص نکرده است که آیا هلیکوپتر می تواند به بهره برداری برسد، زیرا هنوز در حال ارزیابی ایمنی آن است. دفتر نظامی کاخ سفید جدول زمانی را تعیین خواهد کرد.

بر اساس یک خلاصه داخلی که توسط دفتر آزمایش پنتاگون برای مقامات ارشد دفاعی تهیه شده و توسط خبرگزاری بلومبرگ به دست آمده است، این هلیکوپتر “در برآورده کردن الزامات آستانه قابلیت اطمینان، در دسترس بودن یا نگهداری” تعیین شده برای آن ناکام است.

برنامه هلیکوپتر VH-92 یک برنامه 5 میلیارد دلاری با 23 هواپیما برای جایگزینی ناوگان قدیمی فعلی است که توسط رئیس جمهور و سایر مقامات ارشد استفاده می شود. در گزارش آزمایشی منتشر نشده قبلی، مورخ 28 سپتامبر، آمده است که این هواپیما برای مأموریت های معمولی «اداری» مانند دویدن به کمپ دیوید یا تحویل رئیس جمهور به پایگاه مشترک اندروز در خارج از واشنگتن برای یک سفر از پیش برنامه ریزی شده با ایر فورس وان، «موثر عملی» است.

اما «برای مأموریت عملیات اضطراری»، اشاره ای به پروازهای اضطراری، مؤثر نبود. دفتر آزمایش دریافت: «سیستم ارتباط مأموریت (MCS) اغلب ارتباطات حیاتی را در ابتدای مأموریت‌های اضطراری به تأخیر می‌اندازد و به اندازه کافی از ارتباطات به موقع، مستمر و ایمن پشتیبانی نمی‌کند».

دفتر برنامه فرماندهی سامانه‌های هوایی نیروی دریایی، گزارش آزمایشی 28 صفحه‌ای را به نام «اطلاعات طبقه‌بندی‌شده کنترل‌شده» مهر کرد، برچسب جدیدی که به طور فزاینده‌ای توسط خدمات نظامی برای محدود کردن انتشار عمومی داده‌های هزینه و عملکرد برنامه استفاده می‌شود.

کاپیتان کلی دوس، سخنگوی نیروی دریایی در بیانیه ای گفت: گزارش VH-92 برای محافظت از اطلاعات فنی حیاتی و امنیت عملیاتی علامت گذاری شد. او گفت: “یک خلاصه طبقه بندی نشده/قابل انتشار در گزارش سالانه دفتر آزمایش پنتاگون گنجانده خواهد شد.” این گزارش معمولاً در ژانویه منتشر می شود.

نماد ریاست جمهوری

Marine One با رنگ نمادین “بالای سفید” خود – نامگذاری آن در هنگام حضور رئیس جمهور – تقریباً به اندازه هواپیمای جت ایر فورس وان نماد ریاست جمهوری آمریکا است. انبوه خبرنگاران و مهمانان کاخ سفید مرتباً برای دیدن خروج و بازگشت رئیس جمهور با هلیکوپتر جمع می شوند. ناوگان فعلی در سال 1975 وارد خدمت شد، با مدل جدیدتر اضافه شده در سال 1989. برنامه های قبلی برای جایگزینی از لاکهید در سال 2009 لغو شد، پس از آن که این برنامه با هزینه های سرسام آور و تاخیرهای برنامه مواجه شد.

تفنگداران دریایی، با هماهنگی دفتر نظامی کاخ سفید، برنامه ریزی کرده بودند که در ماه ژوئیه اعلام کنند که هلیکوپتر دارای “توانایی عملیاتی اولیه” است. این قبلاً یک تاخیر از ژوئن 2020 و سپس ژانویه بود. این نامگذاری توسط دفتر نظامی که مأموریت هایی را تعیین می کرد دنبال می شد. هیچ کدام اتفاق نیفتاده است.

مدیر آزمایش و ارزیابی عملیاتی پنتاگون عملکرد بالگرد را طی سه ماه آزمایش که در 15 آوریل خاتمه یافت، ارزیابی کرد. سرلشکر تفنگداران دریایی گرگوری ماسیلو، مدیر برنامه، در 3 اوت به مخاطبان نیروی دریایی گفت که “اسکادران و برنامه امروز آماده هستند. “

اسکادران آزمایشی تفنگداران دریایی 18 سورتی پرواز را در طول 131 ساعت پرواز با سناریوهایی در داخل و خارج از منطقه پایتخت ملی، از جمله به کمپ دیوید انجام داد تا کارایی عملیاتی و قابلیت تعمیر و نگهداری اولیه هلی کوپتر را ارزیابی کند. جسیکا ماکسول، سخنگوی دفتر آزمایش، در ایمیلی گفت که آزمایش‌های پروازی برای پاسخ به این سوال طراحی شده‌اند: آیا انجام حمل‌ونقل رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور، اعضای کابینه و سران کشورها مؤثر و مناسب است؟

ماکسول گفت، دفتر آزمون از پاسخ دادن به هر گونه سؤال در مورد نتایج خودداری کرد زیرا آنها “اطلاعات طبقه بندی نشده کنترل شده” تلقی می شدند.

دفتر آزمایش نتیجه گیری می کند که “بی ثباتی، نقص های داخلی کابین، بازرسی های مکرر تعمیر و نگهداری و اجزای درب راه پله های هوای عقب به در دسترس بودن هواپیما کم بوده است.” فقدان “قابلیت تشخیصی سیستم ارتباطی” در سطح اسکادران “و زمان لازم برای دسترسی” به اجزای سیستم ارتباطی “توانایی اسکادران برای نگهداری از هواپیما را مختل کرد.”

چمن سوخته

علاوه بر این، دفتر برنامه VH-92 هنوز مشکل سوختن احتمالی علف‌ها توسط هلیکوپتر جدید را در منطقه فرود در چمن جنوبی کاخ سفید حل نکرده است. چرخاندن روتورها و اگزوز موتور در شرایط محدود باعث سوزاندن می شود که اولین بار در سپتامبر 2018 رخ داد.

بر اساس این خلاصه، “اگزوز موتور و تخلیه مایع باعث محدودیت آسیب منطقه فرود می شود و تعداد مناطق فرود موجود را محدود می کند.” تفنگداران دریایی باید “به کاهش اثرات اگزوز موتور و تخلیه مایعات ادامه دهند.”

مگان واسل، سخنگوی دفتر برنامه گفت که “به همکاری نزدیک” با تفنگداران دریایی و دفتر نظامی کاخ سفید “برای اجرای یک انتقال بدون درز از کوپتر فعلی در حال خدمت” به VH-92 ادامه می دهد. واسل گفت که لاکهید مستقر در بتسدا، مریلند، گزارش آزمایش را ارائه کرده است.

سرگرد خورخه هرناندز، سخنگوی معاونت فرماندهی هوانوردی دریایی، گفت: «این گزارش هیچ مسئله‌ای را مطرح نکرده است» که دفتر برنامه و تفنگداران دریایی «از آن بی‌اطلاع بودند، یا مسائل قبلاً اصلاح شده بود». او گفت که این دفتر “نمی تواند حدس بزند که چه زمانی” کاخ سفید مجوز آغاز ماموریت ها را صادر می کند.

جان دوریان، سخنگوی بخش هواپیماهای سیکورسکی لاکهید، گفت: “خوشحالیم که مشتری ما قراردادی را برای پنج هلیکوپتر تولیدی نهایی در ماه فوریه به ما اعطا کرد.” او گفت: “سیکورسکی به همکاری نزدیک با مشتری ما ادامه می دهد تا اطمینان حاصل شود که هواپیما تمام الزامات عملیاتی را برآورده می کند.”

نیروی دریایی آخرین دسته از مجموع 23 هواپیمای تولیدی و آزمایشی را در 5 فوریه، سه روز قبل از شروع آزمایش های عملیاتی، در قرارداد قرارداد. این سرویس تاکنون بیش از 1.5 میلیارد دلار برای این برنامه هزینه کرده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)