پارلمان کشور توسط معترضان خشمگین به آتش کشیده شد (ویدئو) – اخبار RT World

معترضان ساختمان پارلمان جزایر سلیمان را به آتش کشیدند، زیرا این کشور جزیره ای آن را به دلیل روابط با چین کنار گذاشته است.

به گزارش رسانه ها، افسران برای متفرق کردن صدها جمعیتی که روز چهارشنبه مجلس قانونگذاری کشور را محاصره کرده بودند، گاز اشک آور و گلوله های لاستیکی شلیک کردند. نیروهای کمکی پلیس با تجهیزات ضد شورش سرانجام توانستند معترضان را از محوطه پارلمان بیرون برانند، اما نه قبل از آن که کلبه ای را ایجاد کنند، جایی که قانونگذاران برای صرف ناهار به آتش کشیده شده بودند. این ناآرامی ها در حالی رخ داد که نمایندگان در جلسه بودند.

علاوه بر این، چندین ساختمان دیگر در هونیارا، پایتخت این کشور، از جمله یک ایستگاه پلیس و یک فروشگاه در محله محلی چینی ها، سوخته اند. افسری که در ایستگاه پلیس دستگیر شد به روزنامه گاردین گفت که مجریان قانون باید در داخل خانه پنهان شوند وقتی که اوباش شروع به پرتاب سنگ به آنها کردند، اما آنها “با دود شروع به خفه شدن کرد [the] آتش. آنجا بود که متوجه شدیم ساختمان را به آتش کشیدند.پلیس چندین دستگیری انجام داد و موفق شد از چند اقدام دیگر برای آتش‌سوزی جلوگیری کند، اگرچه برخی از اموال متعلق به چین هنوز غارت شد.


چین در حال انجام اقداماتی برای منزوی کردن استرالیا در حیاط خلوت خود است

معترضان، که اکثر آنها از استان ملایتا آمده بودند، از مناسه سوگاواره، نخست وزیر این کشور، به دلیل آنچه که آنها به عنوان گوش ندادن به نگرانی های ساکنان منطقه توصیف کردند، خواستند که از سمت خود کناره گیری کند.

روابط بین دولت مرکزی و منطقه ناآرام سال ها متشنج بوده است. با این حال، تصمیم دولت جزایر سلیمان برای قطع روابط با تایوان به نفع چین در سال 2019، آتش بیشتری به آتش زد، زیرا مقامات منطقه مالایتا به شدت با آن مخالف بودند.

با این حال، این درگیری بسیار فراتر از موضوع روابط این کشور با پکن و تایپه است و ساکنان و مقامات مالیتا به طور یکسان دولت مرکزی را به ناتوانی در فراهم کردن زیرساخت های وعده داده شده برای پرجمعیت ترین استان جزایر سلیمان متهم می کنند که اقتصاد آن هنوز عمدتاً به امرار معاش وابسته است. کشاورزی. طی چند سال گذشته درخواست هایی مبنی بر استقلال این منطقه مطرح شده است.

از سال 1999 تا 2003، جزایر سلیمان درگیر خشونت قومی بود که هزاران کشته، مجروح یا مجبور به ترک خانه های خود را به دنبال داشت. صلح تنها زمانی برقرار شد که یک مأموریت بین‌المللی کمک منطقه‌ای به جزایر سلیمان (RAMSI) به رهبری استرالیا و نیوزیلند مداخله کرد.

به دنبال ناآرامی های روز چهارشنبه در پایتخت، نخست وزیر این کشور یک قرنطینه در هونیارا اعمال کرد که از ساعت 7 بعد از ظهر چهارشنبه تا ساعت 7 صبح جمعه اعمال می شود.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!