هشدار سازمان بهداشت جهانی نسبت به واکنش بیش از حد به Omicron

هشدار سازمان بهداشت جهانی نسبت به واکنش بیش از حد به Omicron

تدروس آدهانوم گبریسوس نسبت به واکنش به Omicron هشدار داد.

رئیس سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز سه‌شنبه ابراز نگرانی کرد که برخی کشورها اقدامات گسترده‌ای را علیه نوع ویروس کرونای Omicron انجام می‌دهند که ممکن است ضروری نباشد و کشورهای آفریقایی را به طور ناعادلانه مجازات کنند.

تدروس آدهانوم گبریسوس گفت: «من به خوبی نگرانی همه کشورها را برای محافظت از شهروندان خود در برابر نوعی که ما هنوز به طور کامل درک نکرده ایم، درک می کنم.

“اما من به همان اندازه نگران هستم که چندین کشور عضو اقدامات صریح و آشکاری را ارائه می کنند که به خودی خود مبتنی بر شواهد یا مؤثر نیستند و تنها نابرابری ها را تشدید می کنند.”

اولین بار در جنوب آفریقا یک هفته پیش گزارش شد، این نوع هشدار جهانی را به همراه داشت، منجر به ممنوعیت سفر شد، و تفاوت بین فشارهای گسترده واکسیناسیون در کشورهای ثروتمند و تلقیح پراکنده در جهان در حال توسعه را برجسته کرد.

رئیس اتیوپیایی سازمان جهانی بهداشت در اظهارات خود در یک نشست پشت درهای بسته که در وب سایت خود منتشر شد، از 194 کشور عضو خواست تا به اقدامات “عقلانی و متناسب” پایبند باشند.

تدروس گفت که هنوز سوالات بیشتری در مورد شدت Omicron و اثربخشی واکسن ها وجود دارد تا پاسخ.

هنوز هیچ مورد مرگ و میر مرتبط با Omicron گزارش نشده است، اگرچه WHO گفته است که خطر بالایی برای افزایش عفونت دارد.

تدروس افزود: “یک بار دیگر، از بوتسوانا و آفریقای جنوبی برای شناسایی، توالی و گزارش این نوع به سرعت تشکر می کنم.” برای من عمیقاً نگران کننده است که آن کشورها اکنون توسط دیگران به دلیل انجام کار درست مجازات می شوند.»

“واکنش تکان دهنده زانو”

در اواسط نشست سه روزه وزرای بهداشت سازمان جهانی بهداشت، هیئت نامیبیا روز سه شنبه نسبت به کشورهایی که ممنوعیت سفر در جنوب آفریقا را اعمال می کنند، ابراز ناامیدی کرد.

در این بیانیه آمده است: «این ممنوعیت سفر یک واکنش تند و تیز است که مبتنی بر سیاست است، نه بر اساس علم یا رهنمودهای قانون اساسی سازمان جهانی بهداشت. “بنابراین ما می پرسیم که چرا سایر کشورهایی که این نوع را در افرادی که سابقه سفر به جنوب آفریقا ندارند (تشخیص داده اند) از این ممنوعیت سفر مستثنی هستند؟”

تانزانیا خواستار لغو فوری محدودیت‌های سفر شد که به گردشگری در منطقه آسیب می‌زند، در حالی که کانادا از شفافیت منطقه تشکر کرد.

لزلی نورتون، سفیر کانادا در سازمان ملل در ژنو گفت: “همکاری شفاف بین المللی، همانطور که توسط رهبری آفریقای جنوبی و دانشمندان آفریقای جنوبی که به سرعت و آشکارا اطلاعات مربوط به این نوع جدید را به اشتراک گذاشتند، نشان داد، چیزی است که اکنون بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است.”

“از طریق اعمال خود زمان جهان را خریدید.”