مقام سازمان بهداشت جهانی به RT – RT روسیه و اتحاد جماهیر شوروی سابق گفت: امیدواریم واکسن‌های موجود در برابر Omicron محافظت کنند.

ملیتا ووجنوویچ، نماینده سازمان جهانی بهداشت (WHO) در روسیه به RT گفت: امیدواریم واکسن‌هایی که قبلاً معرفی شده‌اند بتوانند از مردم در برابر بیماری شدید کووید-19 حتی در برابر نوع جدید Omicron محافظت کنند.

WHO هیچکدام ندارد “نشانه های قوی” تاکنون نشان می دهد که سویه کووید-19 که اخیراً در جنوب آفریقا کشف شده است دارای یک “فرار ایمنی عمده” ووجنوویچ روز سه‌شنبه گفت که مکانیسمی که دیده‌بان سلامت سازمان ملل متحد امیدوار است به این معنی باشد که واکسن‌های موجود مانند همه انواع قبلی کووید-۱۹، از جمله دلتا، علیه آن کار کنند.

نماینده سازمان جهانی بهداشت توضیح داد که تمام جرب های موجود عمدتاً از بیماری شدید که در آن فرد واکسینه شده به کووید-19 مبتلا می شود جلوگیری می کند. او اعتراف کرد که آنها همچنین میزان عفونت را کاهش می دهند اما هنوز نمی توانند زنجیره عفونت را به طور کامل بشکنند.

آنها سطح معینی از محافظت را فراهم می کنند، از جمله برای آسیب پذیرترین افراد. این مهمترین است.

ووجنوویچ گفت که جهان هنوز متوجه نشده است که این سطح حفاظت چقدر بالا خواهد بود و افزود که همه تولیدکنندگان واکسن در حال حاضر محصولات خود را در برابر سویه جدید آزمایش می کنند و به زودی نتایج این آزمایش ها را ارائه خواهند کرد.

ادامه مطلب


Omicron زودتر از آنچه قبلاً تصور می شد در اروپا پیدا شد

نماینده WHO همچنین گفت که او شخصا از ایده تبدیل شدن jabs حمایت می کند “خوب جهانی تا بتوانیم همه را واکسینه کنیم” وقتی از او پرسیده شد که آیا حق ثبت اختراع واکسن باید به حالت تعلیق درآید.

ووجنوویچ اذعان کرد که ناظر بهداشت سازمان ملل هنوز نمی داند که نوع جدید چقدر خطرناک است. او توضیح داد که بسیاری از موارد Omicron که تاکنون در آفریقای جنوبی ثبت شده است مربوط به افراد نسبتاً جوان بوده است و کووید-19 معمولاً در مورد این جمعیت‌شناسی چندان شدید نیست.

ما در حال حاضر گزارشی مبنی بر ایجاد بیماری شدیدتر یا کشنده تر بودن آن نداریم. او گفت، با این حال، سازمان جهانی بهداشت اطلاعات اپیدمیولوژیک کافی برای تایید این موضوع را ندارد.

ووجنوویچ همچنین با اشاره به این گروه متشکل از کشورهای اروپایی، کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق، ترکیه و اسرائیل گفت که تاکنون هیچ خوشه عفونت Omicron در منطقه اروپایی WHO شناسایی نشده است. “دلتا همچنان سویه غالب است” آنجا گفت.

تاکنون تنها تعداد انگشت شماری از موارد Omicron توسط چندین کشور اروپایی از جمله آلمان، بلژیک، بریتانیا و هلند گزارش شده است. با این حال، آخرین داده‌های منتشر شده توسط مقامات بهداشتی هلند نشان می‌دهد که نوع جدید کووید-19 ممکن است زودتر از آنچه قبلاً تصور می‌شد به این قاره رسیده باشد.