هشدار رئیس دفاع ایالات متحده در مورد مناقشه چین – RT World News

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا هشدار داده است که یک حادثه ممکن است “خارج از کنترل” شود، زیرا ارتباطات از بین رفته است.

لوید آستین، رئیس پنتاگون از فروپاشی روابط دفاعی آمریکا و چین ابراز تاسف کرد و هشدار داد که نبود ارتباط بین رهبران دو کشور خطر تشدید حادثه را به یک درگیری ژئوپلیتیک خطرناک‌تر می‌افزاید.

بارها شنیده‌اید که من در مورد اهمیت کشورهای بزرگ با توانایی‌های قابل توجهی که می‌توانند با یکدیگر صحبت کنند، صحبت کردم تا بتوانید بحران‌ها را مدیریت کنید و از خارج شدن غیرضروری اوضاع از کنترل جلوگیری کنید.» آستین روز پنجشنبه در توکیو پس از دیدار با وزیر دفاع ژاپن یاسوکازو هامادا به خبرنگاران گفت.

آستین اظهارات خود را دو روز پس از آن بیان کرد که فرماندهی هند و اقیانوسیه ایالات متحده یک خلبان چینی را متهم کرد که هفته گذشته با وزوز کردن جت جنگنده خود در مقابل یک هواپیمای شناسایی آمریکایی بر فراز دریای چین جنوبی، تقریباً باعث ایجاد یک برخورد هوایی شده است. پکن آمریکا را مسئول این حادثه دانست و از واشنگتن خواست پرواز هواپیماهای جاسوسی در منطقه را متوقف کند و گفت این پروازها انجام می شود. “تحریک های خطرناک.”


شی به روسای امنیتی چین می‌گوید برای «طوفان‌های خطرناک» آماده شوند.

آستین هشدار داد که ناتوانی در بحث در مورد چنین درگیری ها آنها را خطرناک تر می کند. وی افزود: «همانطور که نگاهی به برخی از کارهایی که چین در حریم هوایی بین‌المللی در منطقه و آبراه‌های بین‌المللی انجام می‌دهد – می‌دانید، رهگیری‌های تحریک‌آمیز هواپیماهای ما و همچنین هواپیماهای متحدانمان – بسیار نگران‌کننده است. و ما امیدواریم که آنها اقدامات خود را تغییر دهند. اما از آنجایی که آنها هنوز این کار را نکرده‌اند، من نگران این هستم که در برخی مواقع حادثه‌ای رخ دهد که می‌تواند خیلی خیلی سریع از کنترل خارج شود.»

چین اوت گذشته روابط دفاعی و آب و هوایی خود را با واشنگتن به دلیل مداخله مقامات آمریکایی در تایوان قطع کرد. همین هفته، پکن درخواست واشنگتن را برای دیدار بین آستین و همتای چینی اش، لی شانگ فو، در حاشیه نشست امنیتی که قرار است روز جمعه در سنگاپور آغاز شود، رد کرد.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، در پاسخ به سوالی درباره این تصمیم گفت که مقامات ایالات متحده باید “احترام صمیمانه” حاکمیت و منافع امنیتی چین. مسئولیت تنش های جاری بین کشورها “کاملاً با طرف ایالات متحده است” او افزود.

بیشتر بخوانید:
آمریکا مدعی «رهگیری غیرحرفه ای» توسط جت جنگنده چینی شد

آستین خودداری از اعطای جلسه را نام برد “مایه تاسف” و گفت که خواهد کرد “از هر فرصتی برای مشارکت استقبال می کنیم” با رهبران چین

رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، روز سه شنبه به روسای دفاعی خود گفت که باید برای آن آماده شوند “بدترین و شدیدترین سناریوها،” همچنین “آب های متلاطم و حتی طوفان های خطرناک،” زیرا پکن با چالش های امنیتی فزاینده ای دشوار و پیچیده مواجه است.

بیشتر بخوانید:
چین درباره رد پیشنهاد نشست پنتاگون توضیح می دهد

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: