هشدار اتحادیه اروپا به روسیه درباره اوکراین

هشدار اتحادیه اروپا به روسیه درباره اوکراین

روسیه در قبال همسایگان خود موضعی تهدیدآمیز اتخاذ می کند: اورسولا فون در لاین، رئیس اتحادیه اروپا

بروکسل:

اتحادیه اروپا روز جمعه به روسیه هشدار داد که در صورت حمله به اوکراین با عواقب مواجه خواهد شد، زیرا صدراعظم جدید آلمان خواستار گفتگو برای حل تنش ها پس از جمع آوری نیروهای مسکو در مرز با همسایه جنوب غربی خود شد.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در کنفرانس خبری مشترک با اولاف شولتز گفت: «تجاوز باید با قیمتی همراه باشد، به همین دلیل است که ما این نکات را زودتر از موعد به روسیه ابلاغ خواهیم کرد.

اوکراین روسیه را به آماده شدن برای یک حمله نظامی احتمالی در مقیاس بزرگ متهم می کند. کرملین طرح هرگونه حمله ای را رد می کند.

فون در لاین گفت که اتحادیه اروپا در مورد «تحریم‌ها و سایر اقدامات در بخش‌های اقتصادی و مالی» که این بلوک 27 کشوری با شرکای خود علیه مسکو در صورت حمله به مسکو اتخاذ خواهد کرد، علناً بحث نخواهد کرد.

او گفت: “ما خواهان یک رابطه خوب با روسیه هستیم، اما قبل از هر چیز به نحوه رفتار روسیه بستگی دارد. روسیه موضعی تهدیدآمیز نسبت به همسایگان خود اتخاذ می کند و این امر امنیت اروپا را تضعیف می کند.”

وی در پاسخ به این سوال که آیا تحریم ها می تواند شامل بستن خط لوله نورد استریم 2 باشد که گاز را به اروپا منتقل می کند، گفت که به طور کلی هرگز نباید از انرژی برای اعمال فشار استفاده کرد و امنیت انرژی اروپا و همسایگانش باید تامین شود.

شولز از پاسخ دادن به این سوال در مورد خط لوله روسیه-آلمان خودداری کرد و گفت که اگرچه واضح است که اتحادیه اروپا و سایرین در صورت تهاجم به اوکراین واکنش نشان خواهند داد، مذاکرات برای جلوگیری از چنین نتیجه ای نیز مهم است.

اوایل روز در جریان سفرش به فرانسه، شولز خواستار احیای مذاکرات “فرمت نرماندی” بین آلمان، فرانسه، روسیه و اوکراین برای حل بحران شد.

شولز بعداً در یک کنفرانس خبری با رئیس جمهور چارلز میشل گفت: «ما عمیقاً نگران نیروهایی هستیم که در امتداد مرز اوکراین می‌بینیم، و به همین دلیل مهم است که اروپا در این زمینه محکم باشد و به وضوح نشان دهد که مرزهای اروپا غیرقابل تعرض هستند». شورای اروپایی اتحادیه اروپا

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با شولز در مورد خطر تحقق پیش‌گویی‌های خود پس از ارزیابی اطلاعاتی ایالات متحده هشدار داد که حمله چندجانبه روسیه به اوکراین ممکن است در اوایل سال آینده رخ دهد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)