هزاران نفر از شهر کانادا در میان آتش سوزی “فوق العاده جدی” تخلیه شدند

هزاران نفر از شهر کانادا در میان آتش سوزی

حدود 100 آتش نشان در شبانه روز مشغول مهار آتش بودند

هالیفاکس:

آتش‌سوزی جنگلی در شهر هالیفاکس در شرق کانادا منجر به صدور دستور تخلیه اجباری هزاران خانه شد و مقامات گفتند که ساکنان اجازه بازگشت تا توصیه مقامات شهرداری را ندارند.

مایک ساویج، شهردار هالیفاکس گفت که حدود 18000 نفر تحت تأثیر تخلیه قرار گرفتند.

دستور تخلیه روز یکشنبه مناطقی از دشت هاموندز، تانتالون بالا و پوکواک را در بر می گیرد. این جوامع حومه ای محل زندگی بسیاری از کارگران شهر هستند و در 15 مایلی هالیفاکس قرار دارند. ساکنان محله‌های مجاور که توسط جنگل احاطه شده‌اند، در طول شب ناآرام مانده‌اند.

نخست‌وزیر جاستین ترودو روز دوشنبه در توییتی نوشت که وضعیت آتش‌سوزی در استان نوا اسکوشیا، جایی که هالیفاکس در آن واقع شده است، «به‌طور باورنکردنی جدی» است و دولت او آماده ارائه هرگونه کمکی در صورت نیاز است.

دیو ملدروم، معاون رئیس آتش نشانی و اضطراری منطقه هالیفاکس صبح روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که آتش سوزی در منطقه دشت های تانتالون و هاموندز “در جریان است و هنوز تحت کنترل نیست.” علت آتش سوزی همچنان در دست بررسی است و هنوز گزارشی از تلفات و مجروحان این آتش سوزی گزارش نشده است.

آقای ملدروم افزود که حدود 100 آتش نشان در طول شب در حال مبارزه با آتش بودند. او همچنین گفت که خدمه اورژانس کارهای زیادی برای انجام “روزهای زیادی” در پیش دارند.

این شهر اواخر روز یکشنبه پس از آن که آتش سوزی باعث تخلیه و قطع برق شد، وضعیت اضطراری محلی اعلام کرد و مقامات همچنین چندین مدرسه را در مناطق آسیب دیده تعطیل کردند.

این آتش سوزی با کمک بادهای شدید و چوب های خشک به ده ها خانه آسیب رساند و همچنین خدمات امداد و نجات را با مشکل مواجه کرد. شهرداری گفت که وضعیت اضطراری به مدت هفت روز اجرا خواهد شد، مگر اینکه لغو یا تمدید شود.

استان‌های آلبرتا در غرب کانادا که روز دوشنبه پای صندوق‌های رای می‌روند، و بریتیش کلمبیا نیز امسال با یک بهار گرم غیرعادی روبرو بوده‌اند که باعث چندین آتش‌سوزی غیرقابل کنترل شده و تولید نفت و گاز را کاهش داده است. اما بیشتر این آتش سوزی ها از آن زمان تحت کنترل قرار گرفته اند و به ازسرگیری تولید نفت و گاز کمک می کنند.

در استان اصلی تولیدکننده نفت آلبرتا، شدت یکی از چالش‌برانگیزترین فصول آتش‌سوزی‌های جنگلی در سال‌های گذشته کاهش یافت و به تولیدکنندگان نفت و گاز اجازه داد تا تولید خود را که به‌طور موقت به دلیل احتیاط تعطیل کرده بودند، از سر بگیرند.

کرسنت پوینت انرژی اعلام کرد 45000 بشکه معادل نفتی که قبلاً متوقف شده بود را احیا کرد، در حالی که پارامونت ریسورس گفت که بیشتر تولیدی را که به دلیل آتش سوزی کاهش داده بود، بازگرداند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)