نگرانی رئیس OpenAI در مورد استفاده از هوش مصنوعی برای به خطر انداختن انتخابات

نگرانی رئیس OpenAI در مورد استفاده از هوش مصنوعی برای به خطر انداختن انتخابات

سام آلتمن، مدیر عامل شرکت در مورد انتخابات و هوش مصنوعی گفت: «من از این موضوع عصبی هستم. (نمایندگی)

واشنگتن:

مدیر عامل OpenAI، استارت‌آپ ChatGPT، روز سه‌شنبه به یک پانل سنا گفت که استفاده از هوش مصنوعی برای تداخل در یکپارچگی انتخابات یک “منطقه قابل توجه نگرانی” است و اضافه کرد که نیاز به مقررات دارد.

سام آلتمن، مدیر عامل شرکت در مورد انتخابات و هوش مصنوعی گفت: “من در مورد آن عصبی هستم.”

برای ماه‌ها، شرکت‌های بزرگ و کوچک برای آوردن هوش مصنوعی همه‌کاره‌تر به بازار رقابت کرده‌اند و داده‌های بی‌پایان و میلیاردها دلار را برای این چالش هزینه می‌کنند. برخی از منتقدان می ترسند که این فناوری آسیب های اجتماعی، از جمله تعصب و اطلاعات نادرست را تشدید کند، در حالی که برخی دیگر هشدار می دهند که هوش مصنوعی می تواند به خود بشریت پایان دهد.

سناتور کوری بوکر، یکی از بسیاری از قانونگذارانی که سؤالاتی در مورد بهترین نحوه تنظیم هوش مصنوعی دارد، گفت: “هیچ راهی برای گذاشتن این جن در بطری وجود ندارد. در سطح جهانی، این در حال انفجار است.”

سناتور مازی هیرونو با نزدیک شدن به انتخابات 2024 به خطر اطلاعات نادرست اشاره کرد. او با فشار دادن به آلتمن در مورد اینکه آیا او این تصویر جعلی را مضر می‌داند یا خیر، گفت: «برای مثال در زمینه انتخابات، من تصویری از رئیس‌جمهور سابق ترامپ را دیدم که توسط پلیس نیویورک دستگیر شد و در فضای مجازی منتشر شد.

آقای آلتمن پاسخ داد که سازندگان باید روشن کنند که چه زمانی یک تصویر تولید می شود نه واقعی.

آلتمن که برای اولین بار در مقابل کنگره صحبت می کرد، پیشنهاد کرد که به طور کلی، ایالات متحده باید مجوزها و الزامات آزمایشی را برای توسعه مدل های هوش مصنوعی در نظر بگیرد.

آقای آلتمن، که از او خواسته شد در مورد اینکه کدام هوش مصنوعی باید مشمول مجوز باشد، نظر دهد، گفت مدلی که بتواند باورهای یک فرد را متقاعد یا دستکاری کند، نمونه ای از “آستانه عالی” خواهد بود.

او همچنین گفت که شرکت‌ها باید این حق را داشته باشند که بگویند نمی‌خواهند از داده‌هایشان برای آموزش هوش مصنوعی استفاده شود، این یکی از ایده‌هایی است که در کاپیتول هیل مورد بحث قرار می‌گیرد. با این حال، سم آلتمن گفت که مطالب موجود در وب عمومی یک بازی منصفانه خواهد بود.

سام آلتمن همچنین گفت که به ایده تبلیغات “نمی‌گوید هرگز” اما مدل مبتنی بر اشتراک را ترجیح می‌دهد.

کاخ سفید مدیران ارشد فناوری از جمله آلتمن را برای رسیدگی به هوش مصنوعی دعوت کرده است. قانونگذاران ایالات متحده نیز به دنبال اقدامی برای پیشبرد مزایای فناوری و امنیت ملی و محدود کردن استفاده نادرست از آن هستند. اجماع به دور از قطعیت است.

رویترز گزارش داده است که یکی از کارکنان OpenAI اخیراً پیشنهاد ایجاد یک آژانس صدور مجوز در ایالات متحده برای هوش مصنوعی را ارائه کرده است که می تواند به نام Office for AI Safety and Infrastructure Security یا OASIS نامیده شود.

OpenAI توسط Microsoft Corp پشتیبانی می شود. آقای Altman همچنین خواستار همکاری جهانی در زمینه هوش مصنوعی و مشوق هایی برای رعایت ایمنی است.

کریستینا مونتگومری، مدیر ارشد حریم خصوصی و اعتماد شرکت ماشین‌های تجاری بین‌المللی، از کنگره خواست که مقررات را روی مناطقی متمرکز کند که پتانسیل ایجاد بیشترین آسیب‌های اجتماعی را دارند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)