درگیری بایدن با شهردار ایالات متحده بر سر بحران مهاجرت – RT World News

طبق گزارش‌ها، رئیس‌جمهور، اریک آدامز نیویورکی را از تیم کمپین انتخاباتی مجددش در میان انتقادات نسبت به افزایش مهاجران حذف کرده است.

پرزیدنت جو بایدن ظاهراً با شهردار بزرگ‌ترین شهر آمریکا، اریک آدامز، شهر نیویورک، اختلاف داشته است، زیرا این همکار دموکرات از مدیریت دولتش با بحران مهاجرت غیرقانونی انتقاد کرده است.

درگیری در روز سه‌شنبه، زمانی که از آدامز پرسیده شد، بالا گرفت ‘روز بخیر نیویورک’ مصاحبه تلویزیونی در مورد مبارزات شهر برای مقابله با هجوم گسترده مهاجران، رئیس جمهور ایالات متحده کجاست لعنتی؟ شهردار پاسخ داد این سوال خوبی است و من فکر می‌کنم همه ما باید بپرسیم که چرا این اتفاق برای شهری می‌افتد که خودش را برمی‌گرداند و به این کار ادامه خواهد داد.»

افزایش گذرگاه‌های غیرقانونی از مرز ایالات متحده و مکزیک به بالاترین حد خود در سال گذشته میلادی در نیویورک آغاز شد، زمانی که فرمانداران تگزاس و فلوریدا شروع به انتقال مهاجران با اتوبوس به شهرهای تحت کنترل دموکرات‌ها کردند. این اتفاق نباید برای نیویورک، شیکاگو، لس آنجلس و دیگر شهرهای بزرگ شمالی بیفتد. آدامز گفت. «و واقعاً، نباید برای ال پاسو یا براونزویل، تگزاس اتفاق بیفتد. هیچ شهری نباید این بار را به دوش بکشد. این یک مشکل ملی است و نیازمند راه حل ملی است.»


ایالات متحده شاهد جهش در عبور غیرقانونی مرزها است

آدامز با احساس فشار از سوی رای دهندگان خود، انتقادات خود را از دولت بایدن در هفته های اخیر و در بحبوحه تلاش های فزاینده برای اسکان دادن بیگانگان غیرقانونی که به شهر او می روند، تشدید کرده است. والدین روز سه‌شنبه بر سر طرح شهر برای اسکان صدها مهاجر در سالن‌های ورزشی مدارس پس از کمبود فضا در جاهای دیگر، اعتراض کردند. طبق گزارش ها، کهنه سربازان بی خانمان از هتل ها در شمال ایالت نیویورک بیرون رانده شدند، جایی که به آنها سرپناه موقت داده شده بود تا جایی برای مهاجران غیرقانونی که از شهر نیویورک با اتوبوس منتقل می شدند، باز شود.

بنا بر گزارش ها، آدامز از تیم کمپین انتخاباتی مجدد بایدن کنار گذاشته شد تا او را به اتهام بی وفایی مجازات کند. شهردار در اوایل سال جاری اعلام کرده بود که در تیم مشاور رهبری ملی کمپین خدمت خواهد کرد، اما زمانی که لیست رسمی اعضای گروه هفته گذشته منتشر شد، آدامز متوقف شد.

“این ضربه ای است از طرف تیم بایدن به تیم بایدن” هنک شینکوپف مشاور سیاسی به نیویورک پست گفت. پیام این است: از رئیس جمهور فعلی دموکرات انتقاد نکنید و از اولین معاون رئیس جمهور زن سیاه پوست انتقاد نکنید. هرگونه انتقاد از سوی یک دموکرات که به سمت انتخاب مجدد می رود، خیانت محسوب می شود.

بیشتر بخوانید:
شورش والدین از طرح اسکان مهاجران در مدارس

آدامز در به صدا درآوردن زنگ خطر در مورد بحران مهاجرت تنها نبوده است. کتی هوچول، فرماندار نیویورک، از دولت بایدن درخواست کمک مالی و دسترسی به تأسیسات فدرال، مانند پایگاه‌های نظامی، برای اسکان بیگانگان غیرقانونی کرده است. “شما شروع به دیدن افرادی خواهید کرد که در چادرها زندگی می کنند نه فقط در مرز، بلکه در خیابان های نیویورک و در سراسر ایالت نیویورک زیرا ما به نقطه شکست رسیده ایم.” او روز دوشنبه در مصاحبه ای با MSNBC گفت.