نماینده پارلمان بریتانیا در مورد حمله کمیسیون عالی هند

بارونس ورما حمله به کمیسیون عالی هند در لندن را “غیرقابل قبول” خواند. (فایل)

بارونس ورما، عضو مجلس اعیان بریتانیا، روز شنبه حمله به کمیسیون عالی هند در لندن را “غیرقابل قبول” خواند و افزود که خرابکاری در هیچ ماموریتی در کشورش قابل تحمل نخواهد بود.

“من فکر می کنم قبل از هر چیز غیرقابل قبول است که هر ماموریتی مورد حمله قرار گیرد و خوشحالم که آنها گام های بسیار محکمی برداشته اند تا مطمئن شوند که این پیام بلند و واضح است. ما رفتاری را که انجام شد تحمل نخواهیم کرد. بارونس ورما به ANI گفت.

این عضو مجلس اعیان افزود که دولت این حادثه را جدی گرفته است. او گفت: «پلیس به طور استثنایی این موضوع را جدی گرفته است و من خوشحالم که هیچ کس تحمل این نوع رفتارها را نخواهد داشت.

در ماه مارس سال جاری، جامعه هندی در بریتانیا در پی خرابکاری کمیسیون عالی هند در لندن و هتک حرمت سه رنگ توسط حامیان خلستانی، خشمگین شد. این امر منجر به سرازیر شدن حمایت بی‌سابقه‌ای از سوی جامعه متنوع هندی در بریتانیا شد.

بارونس ساندیپ ورما که در امریتسار متولد شد، بخشی از هیئت پارلمانی بریتانیا بود که با جاگدیپ دانکار، معاون رئیس‌جمهور تماس گرفت و درباره روابط تاریخی، تجاری و مردمی بین هر دو کشور بحث و گفتگو کرد.

بارونس ورما در مورد این جلسه گفت که معاون رئیس جمهور دانخار فردی فوق العاده آگاه است. آنها در مورد تقویت روابط نزدیکتر با فناوری های جدید و همکاری با بریتانیا و هند گفتگو کردند.

صحبت‌های مثبت زیادی در اطراف وجود داشت، همه فرصت‌هایی که در هند به وجود می‌آیند، مسیری که هند در آن قرار دارد، که دیدن آن فوق‌العاده است و الگوی رشد هند به همه ما اجازه می‌دهد تا ببینیم چگونه می‌توانیم روابط قوی‌تری داشته باشیم. وی افزود: دیدار بسیار مثبتی بود و می‌دانم که من و همکارانم از دیدار با جناب معاون رئیس‌جمهور بسیار لذت بردیم.

بارونس ورما اظهارات فوق را در یک کنفرانس تجاری – “شکستن موانع تجارت: فصل دهلی” – رویدادی که در آن زنان کارآفرین از هند، بریتانیا و اوگاندا در روز شنبه در دهلی نو گرد هم آمدند، بیان کرد.

او همچنین نظرات خود را در مورد مکالمه تلفنی اخیر بین نخست وزیر نارندرا مودی و نخست وزیر بریتانیا ریشی سوناک بیان کرد و معتقد است که هر دو رهبر می دانند چگونه روابط نزدیک تری ایجاد کنند.

“من فکر می کنم هر دو برای کمک های کشور یکدیگر ارزش قائل هستند. من فکر می کنم ما یک دیاسپورای بزرگ در بریتانیا داریم. این یک پل زنده بین هند و بریتانیا است و البته، نخست وزیر خودمان در بریتانیا اصالتاً هندی است، اما او بر این کشور حکومت می کند. او باید به بهترین منافع کل کشور نگاه کند. و من فکر می کنم که هر دو نخست وزیر این را درک می کنند و به همین دلیل است که همکاری با یکدیگر و ایجاد و تقویت این روابط بسیار مهم است. و من ایمان دارم که ما واقعاً از آن خارج خواهیم شد. قدرت به قدرت،” او افزود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)