نماد جنگ سرد از حقوق بازنشستگی شکایت می کند – RT World News

لخ والسا، رئیس‌جمهور سابق لهستان فاش کرده است که درآمد بازنشستگی او برای گذران زندگی کافی نیست، اگرچه چهار برابر میانگین ملی است. او زمانی اتحادیه کارگری همبستگی را در رویارویی با اتحاد جماهیر شوروی رهبری کرد و از سال 1990 تا 1995 رئیس جمهور لهستان بود.

والسا مهمان آخرین قسمت بود «آشپزخانه سیاستمداران» یک مجموعه ویدیویی تولید شده توسط تبلوید Super Express. او به مجریان پیوتر لکسزیکی و کامیل ژوچیکی گفت که در سن 79 سالگی برای تکمیل مستمری خود یک تور سخنرانی برگزار می کند.

“من این کار را انجام می دهم تا کمی پول به دست بیاورم، زیرا پولی ندارم.” والسا گفت. “من به پول اهمیت نمی دهم، اصلاً اهمیتی نمی دادم، اما برای من کافی بود و اکنون برای من کافی نیست، بنابراین باید پول اضافی به دست بیاورم.”

او فاش کرد که حقوق بازنشستگی او 11000 زلوتی (تقریباً 2640 دلار) بوده است، که این رسانه اینطور توصیف کرده است. “واقعا غول پیکر” در مقایسه با میانگین ملی 2700 زلوتی. والسا خاطرنشان کرد که این مبلغ افزایش یافته است “5-6 هزار” حدود شش ماه پیش


تورم لهستان بالاترین میزان از اواسط دهه 1990 است

“الان کمی بهتر شده است، اما همه چیز گران شده است، بنابراین کم و بیش یکسان است.” او ناله کرد.

تا آوریل 2023، تورم رسمی سالانه در لهستان 14.7 درصد بود که مواد غذایی تقریباً 20 درصد افزایش یافت و قیمت انرژی 14.8 درصد افزایش یافت.

والسا برخی از مشکلات مالی خود را به این واقعیت نسبت می دهد که گاهی اوقات برای کمک به برخی از هفت فرزند بازمانده خود، سه پسر و چهار دختر، کمک می کند. هر که زنبور دارد، عسل دارد، هر که بچه دارد، سختی دارد. او به سوپر اکسپرس گفت.


رئیس جمهور سابق لهستان خواستار تجزیه روسیه شد

والسا که در سال 1943 در لهستان تحت اشغال آلمان به دنیا آمد، در کارخانه کشتی سازی گدانسک یک برقکار شد و در نهایت به رهبری اتحادیه کارگری مستقل همبستگی رسید. کار سیاسی اتحادیه و همکاری با کلیسای کاتولیک روم – به رهبری پاپ ژان پل دوم لهستانی الاصل – برای جدایی ورشو از سوسیالیسم در سال 1989 بسیار مهم تلقی می شود.

اگرچه والسا در سطح بین المللی تجلیل شد، اما در سال 1995 انتخاب مجدد را به الکساندر کواسنیفسکی وزیر سابق کابینه کمونیست شکست داد. او پس از کسب تنها 1.01 درصد آرا در سال 2000، برای همیشه از سیاست کناره گیری کرد. او همچنین در سال 2006 به دلیل اختلاف با برادران یاروسلاو و لخ کاچینسکی، رهبران حزب قانون و عدالت (PiS) که در حال حاضر لهستان را اداره می کند، از همبستگی استعفا داد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: