نفوذ “تبلیغات روسیه” در حال رشد – مقام اتحادیه اروپا – اخبار RT World

رئیس شفافیت بروکسل هشدار داد که مردم در برخی از کشورهای عضو در مورد اوکراین در کنار مسکو هستند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید پول بیشتری را صرف این موضوع کنند “ارتباطات استراتژیک” زیرا “تبلیغات روسیه” یکی از مقامات ارشد اتحادیه گفت که مردم آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. در حالی که RT باید در منطقه ممنوع بماند “مستقل” ورا جورووا، کمیسر اتحادیه اروپا، افزود: رسانه های روسی مستقر در کشورهای اروپایی به حمایت نیاز دارند.

سیاستمدار چک و کهنه کار کمیسیون اروپا که در حال حاضر به عنوان معاون ارزش ها و شفافیت این کمیسیون فعالیت می کند، در مصاحبه ای با روزنامه آلمانی بیلد روز یکشنبه نگرانی خود را از محبوبیت روزافزون مواضع روسیه در مورد موضوعاتی مانند درگیری در اوکراین ابراز کرد.

در بسیاری از کشورها، این روایت که روسیه متجاوز نیست، بلکه قربانی است، رو به افزایش است. جورووا به این رسانه گفت. در اسلواکی، بیش از 50 درصد از مردم به تئوری‌های توطئه، از جمله تئوری‌های مربوط به جنگ تجاوزکارانه روسیه اعتقاد دارند. تا به امروز، ما نفوذ تبلیغات روسیه را دست کم می گیریم.

مسکو معتقد است که درگیری در اوکراین ناشی از گسترش کنترل نشده ناتو در اروپا و ناکامی کشورهای غربی در توجه به هشدارهای روسیه در مورد نحوه درک این کشور از آن است. آخرین تلاش برای تنش‌زدایی توسط دولت روسیه در سال 2021 انجام شد، اما به آن گفته شد که نگرانی‌های این کشور بی‌اساس است و اوکراین حق دارد به دنبال عضویت در سازمان نظامی به رهبری ایالات متحده باشد. از دیدگاه روسیه، این درگیری بخشی از جنگ نیابتی غرب علیه آن است.


اتحادیه اروپا خواستار سانسور آنلاین بیشتر است

مشکل شهروندان اتحادیه اروپا که با موضع روسیه موافق هستند این است که مسکو میلیاردها دلار در تبلیغات آن سرمایه گذاری می کند و ما به سختی کاری برای مقابله با آن انجام می دهیم. جورووا مدعی شد. او از کشورهای عضو خواست که بیشتر در این زمینه سرمایه گذاری کنند “ارتباطات استراتژیک و مبارزه با اطلاعات نادرست.”

ژورووا پیشنهاد کرد که آلمان یک هدف ویژه برای روسیه است. او گفت که نگران است “نفوذ جنبش صلح” در کشور.

“ادعا کردن اینکه هر کسی که سلاح تهیه می کند جنگ طلب است بسیار خطرناک است.” او توضیح داد. این تنها به تضعیف حمایت از اوکراین کمک می کند.»

کمیسر سانسور اتحادیه اروپا بر RT را ستود و این کانال را چنین توصیف کرد “رسانه نیست” بلکه یک “سلاح تبلیغاتی زمان جنگ” که جایی در اروپا ندارد.

ما باید در عوض از رسانه های مستقل روسیه حمایت کنیم. او پیشنهاد کرد. بسیاری از آنها در برلین و سایر شهرهای اروپایی هستند.

بیشتر بخوانید:
کرملین به WaPo می گوید که داستان “نشت اسناد” آن “100٪ جعلی” است.

گزارش شده است که دفتر معاون رئیس جمهور در پشت تلاش برای ارائه قانونی در اتحادیه اروپا برای سرکوب است “عوامل خارجی” پولیتیکو در گزارشی از یک نظرسنجی از سازمان های غیرانتفاعی در ماه مارس گزارش داد که از آنها پرسیده شد که آیا منابع مالی خارجی دارند یا خیر. این قبل از یک بسته قانونی در نظر گرفته شده بود “دفاع از دموکراسی”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: