نظر WHO در مورد کشندگی Omicron – RT World News

کریستین لیندمایر، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز جمعه اعلام کرد که این آژانس «هنوز گزارش‌هایی مبنی بر مرگ و میر ناشی از Omicron ندیده است» و او حکم خود را در مورد واکنش به سویه جدید ارائه می‌کند.

لیندمایر در یک نشست توجیهی سازمان ملل متحد، به‌روزرسانی‌ای را در مورد شیوع سویه جدید کووید-19 ارائه کرد، پس از اینکه در فهرست قرار گرفت. “نوعی نگرانی” توسط WHO علیرغم معرفی محدودیت‌های مختلف با هدف کاهش شیوع ویروس، او هشدار داد که تولیدکنندگان واکسن ممکن است برای مقابله با جهش‌های جدید خود را برای تغییر در واکسن‌های موجود آماده کنند.

ادامه مطلب


بزرگترین شیوع Omicron در جهان پس از جشن کریسمس مشکوک شد

لیندمایر با پرداختن به ترس ها در مورد آخرین نوع، گفت که WHO چنین کرده است “گزارش‌های دیده نشده از مرگ‌های مرتبط با Omicron،” حتی اگر بیم آن می رود که مسری تر از سویه دلتا گسترده باشد.

با این حال، تاکشی کاسای، مدیر آژانس غربی اقیانوس آرام، از دولت‌ها خواست تا در رویکرد خود برای مبارزه با این فشار تجدید نظر کنند. “کنترل های مرزی می تواند زمان بخرد، اما هر کشور و هر جامعه ای باید برای افزایش موارد جدید آماده شود.” او به خبرنگاران گفت و هشدار داد که دولت ها “نباید تنها به اقدامات مرزی تکیه کرد” برای جلوگیری از گسترش Omicron.

در عوض، کسایی از مقامات خواست تا تمرکز خود را به واکسیناسیون کامل افراد آسیب پذیر و بازگشت به اقدامات پیشگیرانه از جمله پوشیدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی برای کاهش خطر انتقال معطوف کنند.

بیانیه WHO در مورد Omicron پس از آن منتشر شد که مقامات بهداشتی آفریقای جنوبی نگرانی‌هایی را مبنی بر اینکه این کشور سه برابر بیشتر از سایر گونه‌ها، افراد را مجدداً آلوده می‌کند و از مصونیت ایجاد شده توسط عفونت‌های قبلی فرار می‌کند، ابراز کردند.