نظرسنجی می گوید 10 درصد از جوانان به دزدی مغازه اعتراف می کنند

بر اساس نظرسنجی، بحران هزینه زندگی در بریتانیا: 10 درصد از جوانان به دزدی مغازه اعتراف می کنند

به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی، دزدی از فروشگاه ها در بریتانیا در حال افزایش است.

در دو سال گذشته، اتباع بریتانیایی با بحران هزینه‌های زندگی مداوم مواجه بوده‌اند و این امر، تامین نیازهای خانوارها را با مشکل مواجه کرده است. هزینه های زندگی در سراسر بریتانیا بین سال های 2021 تا 2022 به شدت افزایش یافته است.

این وضعیت باعث افزایش تعداد حوادث دزدی از مغازه در بریتانیا شده است.

مطابق با قطار زیر زمینیاز هر 10 جوان، یک نفر اعتراف کرده است که برای مقابله با بحران هزینه های زندگی، اقلامی را از خودفروشگاه های سوپرمارکت دزدیده است. تورم ماه‌هاست که سرسختانه دو رقمی باقی مانده است (آخرین رقم 10.4 درصد طاقت‌فرسا بوده و هزینه‌های مواد غذایی و سوخت را بالا نگه داشته است.

خانواده‌هایی که زیر بار قیمت‌های بالاتر دست و پنجه نرم می‌کنند، شاهد افزایش 19.1 درصدی قیمت مواد غذایی و نوشیدنی‌های غیرالکلی بوده‌اند؛ برخی از آنها در یک سال دوبرابر شده‌اند. طبق آخرین داده‌ها، مواد غذایی وارداتی در سال گذشته یک چهارم افزایش یافته است. دفتر آمار ملی (ONS).

طبق گزارشی، اقلام ضروری مانند داروی کودکان Calpol از جمله کالاهای دزدیده شده در بریتانیا هستند. برچسب‌های امنیتی در محصولات خاصی مانند شیر و پنیر رایج‌تر می‌شوند.

ایندیپندنت گزارش داد که آخرین ارقام اداره آمار ملی انگلیس و ولز نشان می دهد که دزدی از مغازه در سال منتهی به سپتامبر 22 درصد افزایش یافته است. ارقام کنسرسیوم خرده فروشی بریتانیا نیز همین را نشان می دهد، با 7.9 میلیون مورد در سال گذشته، پنج میلیون بیشتر از سال 2016/17.

در همین حال، یک مطالعه در سال 2022 توسط مرکز تحقیقات خرده‌فروشی نشان داد که دزدی از فروشگاه‌ها برای اقتصاد بریتانیا 660 میلیون پوند در سال‌های 2021-2022 هزینه داشته است.