نشان نیروی هوایی تایوان در بحبوحه بازی‌های جنگی به شی جین پینگ سرگرم می‌شود

«تلاقی!»: نشان خلبان تایوان در بحبوحه بازی‌های جنگی از شی جین پینگ سرگرم می‌شود

این نشان یک خرس سیاه فورموسان را در حال مشت زدن به وینی پو نشان می دهد.

تایپه/پکن:

تایوانی‌ها عجله دارند تا تکه‌هایی را بخرند که خلبانان نیروی هوایی آن‌ها را می‌پوشند و خرس سیاه فورموسان را در حال مشت زدن به وینی پو – به نمایندگی از شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین – به عنوان نماد مقاومت جزیره در برابر بازی‌های جنگی چینی نشان می‌دهند.

چین تمرینات نظامی سه روزه خود را در اطراف تایوان از روز شنبه آغاز کرد، یک روز پس از بازگشت رئیس‌جمهور این جزیره، تسای اینگ ون، از یک سفر کوتاه به ایالات متحده، جایی که علی‌رغم هشدارهای پکن با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دیدار کرد.

سانسورچیان چینی مدت‌هاست که نمایش وینی پو – که توسط نویسنده بریتانیایی AA Milne ایجاد شده است، بر روی میم‌های اینترنتی که خرس خیالی را با رئیس‌جمهور چین مقایسه می‌کنند، هدف قرار داده‌اند.

الک هسو که این پچ را طراحی کرده است، از سال گذشته آن را در مغازه خود می‌فروشد، اما پس از اینکه خبرگزاری نظامی تایوان روز شنبه عکسی از این وصله را روی بازوی یک خلبان در حال بازرسی یک جت جنگنده منتشر کرد، شاهد افزایش سفارشات بود.

هسو که صاحب فروشگاه Wings Fan Goods Shop است، می‌گوید: «من می‌خواستم با طراحی این پچ روحیه سربازانمان را تقویت کنم.

هسو گفت که وصله های بیشتری را برای پاسخگویی به تقاضای افزایش یافته سفارش داده است. مشتریان شامل افسران نظامی و غیرنظامیان هستند.

“درهم زدن!”

این وصله یک خرس سیاه فرموزان عصبانی را نشان می‌دهد که پرچم تایوان را در دست گرفته و با مشت به وینی پو می‌کوبد، با شعار “تقابله!” – اشاره به آنچه خلبانان جزیره با افزایش تعداد دفعات در سه سال گذشته انجام داده اند، زیرا چین هواپیماهای بیشتری را به منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان می فرستد.

خرس سیاه فورموسان در خطر انقراض به عنوان نمادی از هویت تایوانی دیده می شود. تایوان قبلاً در سطح بین المللی بیشتر با نام فورموسا شناخته می شد.

“از کجا می توانیم یک پچ مانند آن را تهیه کنیم! تضمین شده پرفروش ترین!” سفارت تایوان در ایالات متحده روز دوشنبه در توییتی نوشت.

نیروی هوایی تایوان به رویترز گفت که در حالی که اعضای خود را به پوشیدن پچ که بخشی از یونیفرم آنها نیست «به ویژه تشویق» نمی کند، اما نسبت به هر چیزی که روحیه را افزایش می دهد، «نگرش باز خواهد داشت».

چین مدعی است که تایوان را به صورت دموکراتیک اداره می کند و به عنوان قلمرو خود، این جزیره را رد نکرده است. دولت تسای ادعاهای حاکمیت چین را رد می کند و می گوید فقط مردم تایوان می توانند آینده خود را تعیین کنند.

در حالی که پچ Winnie the Pooh را نمی توان در رسانه های اجتماعی چین پیدا کرد، پکن همچنین ویدیوها و نظراتی را در مورد تمرینات خود در اطراف تایوان تبلیغ می کند.

فرماندهی تئاتر شرقی ارتش آزادیبخش خلق، یگان چینی که در خط مقدم هر گونه اقدام نظامی علیه تایوان قرار می گیرد، روز دوشنبه ویدئویی را منتشر کرد که صحنه هایی از این رزمایش را در مقابل موسیقی شادی آور نمایش می داد.

این ویدیو با استفاده از حروف سنتی چینی که هنوز در تایوان استفاده می‌شود اما دیگر در سرزمین اصلی چین استفاده نمی‌شود، مخاطبان تایوانی را هدف قرار داد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)