رسانه‌ها و اندیشکده‌های آلمانی نسبت به نفوذ RT هشدار دادند – اخبار جهانی RT

بیلد گزارش می دهد که به نظر می رسد درصد قابل توجهی از جمعیت کشور از روایت های “طرفدار روسیه” حمایت می کنند.

روزنامه بیلد روز دوشنبه گزارش داد که روسیه بر افکار عمومی آلمان نفوذ می کند و افزود که سرویس خبری آلمانی زبان RT، RT DE، نقش اصلی را در این روند ایفا می کند.

به نظر می‌رسد آلمانی‌ها نسبت به آنچه بیلد به عنوان مسکو توصیف می‌کند، حساس هستند “تبلیغات” این روزنامه گفت و افزود که کارشناسان در غرب هستند “هاردار” بر این توسعه

این تبلوید سپس این گرایش را مقصر دانست “روابط دوستانه تاریخی” بین دو ملت و همچنین “میراث” آلمان شرقی که زمانی بخشی از آلمان بود اردوگاه سوسیالیستی و “تعداد زیادی از مردم روسی زبان” زندگی در آلمان این روزها سپس این روزنامه اعتراف کرد که دیدگاه‌های طرفدار روسیه هم در بین آلمانی‌های بومی و هم در میان جمعیت روسی‌زبان در حال گسترش است.


RT International دسترسی را از طریق پلتفرم‌های جدید گسترش می‌دهد

بیلد با استناد به گزارش مرکز تاب آوری اطلاعات (CIR) که گروهی است گفت: رسانه های روسی مانند RT DE و SNA – نسخه آلمانی زبان خبرگزاری اسپوتنیک – نقش کلیدی در این امر ایفا می کنند. “محققان منبع باز” بودجه توسط وزارت خارجه بریتانیا و وزارت خارجه ایالات متحده در میان دیگران تامین می شود. گزارش های منتشر شده توسط RT DE سپس راه خود را پیدا می کنند “بسیاری از وب سایت های آلمانی،” بیلد گزارش داد.

اتاق فکر “مرکز مدرنیته لیبرال” آلمان (LIBMOD) حتی یک مقاله تحلیلی طولانی را به نقش RT DE در آلمان مدرن به عنوان بخشی از پروژه تحلیل دشمن خود که توسط وزارت امور خانواده آلمان تامین می شود، اختصاص داد. اونجا میگفت RT DE در حال پخش a بود “نقش ویژه” در آلمان به عنوان یک “نوعی رسانه پیشرو” در مرکز شبکه گسترده ای از دیگر رسانه های جدید همفکر.

نظرسنجی انجام شده توسط مرکز نظارت، تحلیل و استراتژی برلین در نوامبر 2022 نشان داد که از هر پنج آلمانی یک نفر موافق است که مسکو چاره ای جز پاسخ به ناتو ندارد. “تحریک ها” این روزنامه نوشت: با آغاز عملیات نظامی در اوکراین. 21 درصد دیگر از پاسخ دهندگان “تا حدی موافق” با این بیانیه افزود.


RT Arabic نفوذ زیادی در خاورمیانه دارد - تحلیلگر

در این گزارش آمده است که بیش از 40 درصد از آلمانی‌ها تا حدی یا به طور کامل از موضع روسیه در مورد درگیری‌های جاری حمایت کردند و افزود که روایت روسیه “بر زمین حاصلخیز افتاد” در آلمان. سپس اندیشکده اعتراف می کند که RT DE به شبکه وسیعی از نویسندگان، از جمله روزنامه نگاران آلمانی، متکی است که برای سایرین کار می کنند. “رسانه های جایگزین” و طیف گسترده ای از مسائل مهم را پوشش می دهد، از بحران پناهجویان گرفته تا همه گیری کووید-19 و درگیری های مداوم در اوکراین. این باعث می شود RT DE از سایرین متمایز شود “رسانه های جایگزین” Adversary Analysis اضافه کرد که معمولاً روی یک موضوع باریک خاص تمرکز می کنند.

RT DE خود را در خط مقدم یک سری از «رسانه‌های جایگزین» قرار داده است که علیه ادعای «دیکتاتوری کرونا» و «مطبوعات دروغ‌گو» تحریک می‌شوند.» این گزارش گفت و افزود که RT DE دارد “بزرگترین همپوشانی ها از نظر محتوا و پرسنل” با برخی دیگر از پرتال های رسانه ای آلمانی که به «سنت اوست سیاسی [East Policy] با تکیه بر گفتگو و همکاری با روسیه.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: