نخست وزیر ژاپن فومیو کیشیدا: وضعیت دفاعی را “با حس سرعت” تقویت خواهد کرد: نخست وزیر ژاپن

وضعیت دفاعی

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن گفت که این کشور دفاع خود را تقویت خواهد کرد.

توکیو:

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن روز دوشنبه گفت، در حالی که توکیو با چین قاطع و کره شمالی غیرقابل پیش بینی مواجه است، ژاپن با بررسی گزینه هایی از جمله دستیابی به توانایی حمله به پایگاه های دشمن، موضع دفاعی خود را اساساً تقویت خواهد کرد.

او گفت که به عنوان گامی برای تقویت ظرفیت دفاعی ژاپن، سه سند اصلی سیاست امنیتی این کشور – استراتژی امنیت ملی، دستورالعمل های برنامه دفاع ملی و برنامه دفاع میان مدت – در یک سال تمدید خواهند شد.

کیشیدا در یک سخنرانی سیاسی گفت: «به منظور حفظ جان و معیشت مردم، ما همه گزینه‌ها از جمله توانایی حمله به پایگاه‌های دشمن را بررسی می‌کنیم و موقعیت دفاعی خود را اساساً با احساس سرعت تقویت می‌کنیم».

چنین قابلیتی نشان‌دهنده تغییر موضع نظامی ژاپن است زیرا توکیو، که توسط قانون اساسی صلح‌طلب پس از جنگ جهانی دوم محدود شده است، نقش سپر را در اتحاد امنیتی خود با ایالات متحده ایفا می‌کند، در حالی که واشنگتن باید نقشی را ایفا کند. نیزه.

کیشیدا در مورد واکنش ژاپن به ویروس کرونا گفت که قصد دارد بدون انتظار برای پایان دوره انتظار فعلی که توسط دولت تعیین شده است، هشت ماه پس از تزریق دوم، واکسن تقویتی را ممکن کند.

درخواست ها برای تزریقات تقویت کننده اولیه در ژاپن افزایش یافته است، زیرا نوع بسیار قابل انتقال Omicron از ویروس کرونا در جهان در حال گسترش است، اگرچه موارد روزانه COVID-19 در هفته های اخیر کم مانده است.

کیشیدا گفت، اگر سرعت شیوع دوباره افزایش یابد، دولت به سرعت با اقداماتی مانند محدودیت‌های سخت‌تر در فعالیت‌ها پاسخ خواهد داد، «در حالی که درک مردم را با دقت جستجو می‌کند».

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)