آفریقای جنوبی بیمارستان ها را آماده می کند زیرا نوع Omicron موج جدید کووید را به حرکت در می آورد

آفریقای جنوبی بیمارستان ها را آماده می کند زیرا نوع Omicron موج جدید کووید را به حرکت در می آورد

نوع Omicron در آفریقای جنوبی: Omicron اولین بار در ماه گذشته در جنوب آفریقا شناسایی شد.

ژوهانسبورگ:

رئیس جمهور سیریل رامافوزا روز دوشنبه گفت که آفریقای جنوبی بیمارستان های خود را برای پذیرش بیشتر آماده می کند، زیرا نوع ویروس کرونا Omicron کشور را وارد موج چهارم موارد COVID-19 می کند.

Omicron اولین بار در ماه گذشته در جنوب آفریقا شناسایی شد و هشدار جهانی را ایجاد کرد زیرا دولت ها از افزایش مجدد عفونت ها می ترسند.

تعداد مبتلایان روزانه آفریقای جنوبی هفته گذشته از 2300 روز دوشنبه به بیش از 16000 در روز جمعه افزایش یافت.

رامافوسا در یک خبرنامه هفتگی گفت که به نظر می رسد Omicron بر موارد جدید در اکثر 9 استان کشور مسلط است و از افراد بیشتری خواست تا علیه COVID-19 واکسینه شوند.

او گفت: “آفریقای جنوبی اکنون منابع کافی واکسن دارد،… واکسیناسیون برای بهبود اقتصادی ما ضروری است، زیرا با واکسینه شدن افراد بیشتر، زمینه های بیشتری از فعالیت های اقتصادی باز خواهد شد.”

رامافوسا گفت که دولت به زودی شورای فرماندهی ملی کرونا را برای بررسی وضعیت همه گیری و تصمیم گیری در مورد اینکه آیا اقدامات بیشتری برای ایمن نگه داشتن مردم لازم است تشکیل خواهد داد.

دانشمندان در آفریقای جنوبی و سایر کشورها در حال رقابت برای تعیین اینکه آیا Omicron مسری تر است، باعث بیماری شدیدتر می شود و نسبت به واکسن های موجود مقاوم تر است یا خیر.

اما برخی روایت‌های حکایتی از پزشکان و متخصصان در آفریقای جنوبی اطمینان‌بخش است و نشان می‌دهد که بسیاری از عفونت‌های ناشی از آن خفیف هستند.

رامافوزا گفت: «ما به دقت بر میزان عفونت و بستری شدن در بیمارستان نظارت می کنیم.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)