نخست وزیر سابق ارتش پاکستان را مسئول دستگیری خود می داند – RT World News

عمران خان به گاردین گفت که فرمانده ارتش این کشور از او “کینه شخصی” دارد.

عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان، ظاهراً فرمانده ارتش این کشور را متهم کرده است که او و هفت تن از اعضای ارشد حزب سیاسی‌اش را به دلیل انتقام‌جویی شخصی بازداشت کرده است، که نشان‌دهنده بی‌پاسخگویی ارتش و ارتش است. “غیر دموکراتیک” کنترل قدرت در اسلام آباد

“بدون هیچ شکی، ارتش پشت دستگیری من است.” خان روز یکشنبه در مصاحبه ای در خانه اش در لاهور به روزنامه گاردین گفت. پاکستان اکنون توسط فرمانده ارتش اداره می شود. سرکوب ما توسط فرمانده ارتش است.»

خان روز جمعه پس از حکم دادگاه عالی پاکستان مبنی بر بازداشت وی در روز سه شنبه آزاد شد «نامعتبر و غیرقانونی». دادگاه عالی اسلام آباد برای او قرار وثیقه دو هفته ای صادر کرد. بازداشت وی به اتهام فساد باعث اعتراضات گسترده در سراسر کشور شد که منجر به کشته شدن حداقل 11 نفر، زخمی شدن ده ها نفر و دستگیری بیش از 3000 تظاهر کننده شد.


نخست‌وزیر سابق پاکستان با قرار وثیقه آزاد شد

خان که ریاست حزب اپوزیسیون تحریک انصاف (PTI) این کشور را برعهده دارد، در سال 2022 با رای عدم اعتماد از سمت نخست وزیری برکنار شد و او آن را توطئه به رهبری ایالات متحده با ارتش پاکستان عنوان کرد. او استدلال کرد که دستگیری او و دیگر رهبران حزب نشان دهنده قدرت بیش از حد ارتش پاکستان و آژانس اطلاعات بین‌سرویس آن (ISI) است.

“ارتش فراتر از قانون است” خان گفت. ISI فراتر از قانون است. و اگر کسی بالاتر از قانون دارید، به قانون جنگل فرود می آیید. آنها می توانند مردم را بگیرند، مردم را بازداشت کنند، مردم را ناپدید کنند. آنها تلاش می کنند و بر قضات تأثیر می گذارند. آنها رسانه ها را تحت فشار قرار می دهند. هیچ پاسخگویی برای موسسه وجود ندارد. دموکراتیک نیست.»


قاتلان احتمالی من هنوز بر سر کار هستند - نخست وزیر سابق پاکستان

ارتش پاکستان از زمان استقلال این کشور در سال 1947 سه دولت را با کودتا سرنگون کرده است و در دوره‌های حکومت غیرنظامی نفوذ زیادی بر رهبران منتخب داشته است.

ژنرال عاصم منیر، فرمانده کنونی ارتش این کشور، در سال 2019، زمانی که خان نخست وزیر بود، از یک پست عالی ISI برکنار شد. خان گفت منیر و سایر مقامات ارشد نظامی دارای یک “منافع برای اطمینان از عدم بازگشت من به قدرت.” او اضافه کرد، “آنها متحجر هستند. آن‌ها می‌دانند که ما انتخابات را جارو خواهیم کرد، بنابراین دنبال بهانه‌ای می‌گردند تا من را به زندان بیندازند.»

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: