نخست وزیر استرالیا از ادامه حبس آسانژ “ناامید” است – اخبار RT World

آنتونی آلبانیز با آزار و شکنجه بنیانگذار ویکی لیکس مخالفت کرده است، اما از درخواست آمریکا برای آزادی او خودداری کرده است.

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا، این موضوع را اعلام کرد “چیزی برای ارائه وجود ندارد” با نگه داشتن جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس در پشت میله های زندان. او مدعی شد که در پشت صحنه با واشنگتن برای یافتن راه حلی برای این پرونده کار می کند، اما این روند را چنین توصیف کرد “خسته کننده، اذیت کننده.”

“این باید به نتیجه برسد” آلبانیز روز پنجشنبه به پخش کننده ABC استرالیا از لندن گفت. هرچند باید کار کرد. ما از طریق کانال‌های دیپلماتیک کار می‌کنیم و موضع خود را در مورد آقای آسانژ کاملاً روشن می‌کنیم.»

آسانژ، یک شهروند استرالیایی، در سال 2019 پس از لغو وضعیت پناهندگی اکوادور و اجازه افسران پلیس به خارج کردن او از سفارت این کشور در پایتخت بریتانیا، در لندن دستگیر شد. او در حال حاضر در زندان بلمارش به سر می برد، جایی که تیم حقوقی او در حال مبارزه با استرداد او به ایالات متحده هستند. مقامات آمریکایی بر اساس قانون جاسوسی به آسانژ 17 اتهام وارد کرده اند که به طور بالقوه می تواند مجازات اعدام داشته باشد.


جولیان آسانژ

این اتهامات ناشی از انتشار مطالب طبقه بندی شده او توسط افشاگران است. برجسته ترین در میان این افراد، چلسی منینگ بود که در سال 2010 به ویکی لیکس مطالب محرمانه ای را مبنی بر جنایات جنگی ایالات متحده در عراق و افغانستان ارائه داد. اگرچه آسانژ شخصاً این مطالب را هک نکرد، اما همچنان به خاطر نقشش در انتشار آنها متهم شد.

آلبانیز بارها بازداشت آسانژ را محکوم کرده است، اما درخواست های خانواده این روزنامه نگار برای طرح موضوع استرداد را رد کرده است. “غیر قابل مذاکره” با آمریکا او روز پنجشنبه از بیان این موضوع خودداری کرد که آیا این موضوع را با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان نشست رهبران چهارگانه در استرالیا در ماه آینده در میان خواهد گذاشت یا خیر، توضیح داد که روش کار دیپلماسی احتمالاً پیش بینی گفتگوهایی نیست که با رهبران کشورهای دیگر خواهید داشت یا داشته اید.»

“می دانم که ناامید کننده است. من ناامیدی را به اشتراک می گذارم. من نمی توانم بیشتر از اینکه موضعم را کاملاً روشن کنم، انجام دهم.» او به ABC گفت.

استرداد آسانژ تابستان گذشته توسط پریتی پاتل، وزیر کشور وقت آمریکا تایید شد. با این حال، وکلای بنیانگذار ویکی لیکس در حال حاضر به این تصمیم اعتراض می کنند و استدلال می کنند که وضعیت سلامتی و روانی وی رو به وخامت است و استرداد او به یک زندان با حداکثر امنیتی ایالات متحده معادل شکنجه است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: