نخست‌وزیر نپال با انصراف حزب ائتلاف از حمایت خود، آزمایش طبقه‌ای دیگر را انجام خواهد داد

نخست‌وزیر نپال با انصراف حزب ائتلاف از حمایت خود، آزمایش طبقه‌ای دیگر را انجام خواهد داد

کاتماندو:

پوشپا کمال داهال پراچاندا، نخست وزیر نپال، باید یک دور دیگر از آزمایشات کف را طی یک ماه انجام دهد، زیرا حزب راستیا سواتانترا – یکی از اعضای ائتلاف – حمایت خود را پس گرفت.

جلسه کمیته پارلمانی و مرکزی حزب راستیا سوانتانترا (RSP) به رهبری ربیع لامیچه‌هانه تصمیم گرفت حمایت‌های خود را پس بگیرد و نخست‌وزیر را مجبور به انجام دور دیگری از آزمون‌های طبقه‌بندی کند.

نخست وزیر ابراز تمایل کرده بود که ما به کابینه بپیوندیم اما عملکرد دولت و کارهایی که انجام می شود دلگرم کننده نیست. در انتخابات میان دوره ای نیز رای دهندگان به ما رای مثبت دادند و پیام روشنی مبنی بر عدم پیوستن به مجموعه وزارتی دادند. لمی‌خانه پس از این نشست به خبرنگاران گفت، با احترام به این مأموریت، تصمیم گرفتیم که به دولت نپیوندیم و حمایت را پس بگیریم.

اکنون، با تصمیم RSP، پوشپا کمال دهال، نخست وزیر، باید ظرف یک ماه آینده برای دور سوم رای اعتماد شرکت کند. بر اساس ماده 100، بند 2 قانون اساسی نپال، در صورت قطع یا قطع حمایت از دولت، نخست وزیر باید مجدداً رای اعتماد بگیرد. در چنین شرایطی، نخست وزیر باید ظرف 30 روز رای اعتماد بگیرد.

در صورت عدم رای اعتماد نخست وزیر، پست خود را از دست می دهد. حزب راستیا سواتانترا در دو ماه از تشکیل خود، دولت را ترک کرد اما به حمایت خود ادامه داد.

نخست وزیر داهال باید دوباره تا پنج روز اول ژوئن 2023 کف را آزمایش کند. داهال در اولین دور رای اعتماد خود در 10 ژانویه، 99 درصد آرا را به دست آورد.

دهال در آن زمان 268 رای موافق را به دست آورد. این اولین بار در تاریخ پارلمان نپال بود که هر یک از نخست وزیران بیش از 99 درصد آرای پارلمان را به دست آورد.

او در 20 مارس توانست 172 رای موافق از 10 حزب به دست آورد. پارلمان معلق و علاقه مندان به وزرای بیش از حد شلوغ از شرکای ائتلاف ثابت کرده اند که کار دشواری برای تشکیل کابینه 25 نفره است، زیرا او هنوز برای تکمیل شورای وزیران خود در تلاش است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)