ناوالنی منتقد زندانی پوتین می گوید به انفرادی بازگشته است و شرایط “جهنمی” است

ناوالنی منتقد زندانی پوتین می گوید به انفرادی بازگشته است و شرایط

الکسی ناوالنی، منتقد پوتین، بارها در یک سال گذشته در سلول های مجازات قرار گرفته است.

مسکو:

الکسی ناوالنی، سیاستمدار اپوزیسیون روسی زندانی، روز سه‌شنبه گفت که او را به سلول انفرادی بازگردانده‌اند و مجبور به تحمل شرایط «بسیار جهنمی» کرده‌اند.

ناوالنی، 46 ساله، در حال گذراندن احکام مجموع 11 تا 1/2 سال در یک مستعمره کیفری با امنیت بالا به دلیل کلاهبرداری و تحقیر دادگاه به اتهاماتی است که به گفته او برای ساکت کردن او ساخته شده است. مستندی درباره او ماه گذشته برنده جایزه اسکار شد.

ناوالنی گفت که او روز جمعه از سلول انفرادی آزاد شد و روز دوشنبه پس از انتشار تحقیقات حامیانش که نشان می‌داد سرویس زندان برای کلم و کلم اضافی به جیب می‌زند، به 15 روز دیگر محکوم شده است.

به همین دلیل است که روز بعد از آن که همکارانم تحقیقات خود را در مورد این داستان های سرگرم کننده کلم منتشر کردند، آنها من را در (سلول حبس) گذاشتند، بلافاصله شروع به راه اندازی یک “سلول کار” برای من کردند و روال روزانه را تغییر دادند و آن را تغییر دادند. جهنمی تا فوق العاده جهنمی،” او در توییتر خود نوشت.

ناوالنی، که در سال 2020 از تلاش برای مسموم کردن او جان سالم به در برد، در سال گذشته بارها در سلول های تنبیهی قرار گرفته است و حامیان می گویند که زندگی او با بدتر شدن سلامتی اش در خطر است.

وادیم کوبزف، وکیل دادگستری گفت، جمعه شب پس از وخامت وضعیت ناوالنی به دلیل بیماری معده، آمبولانسی به کلنی فراخوانده شد. او در توییتی نوشت که این زندانی در آخرین دوره 15 روزه سلول انفرادی هشت کیلو وزن کم کرده است.

ناوالنی که در طول سال‌ها ده‌ها ویدئو منتشر کرده است که ادعا می‌کند فساد گسترده در روسیه است، همچنین گفت که مقامات زندان “قوانین کاملاً غیرقانونی وضع کرده‌اند و مرا از خرید غذا حتی با پولی که به دست آورده‌ام منع می‌کنند.”

وزارت کشور روسیه بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

هفته گذشته روسیه اعلام کرد که حامیان ناوالنی به ترور وبلاگ نویس جنگی ولادلن تاتارسکی در سن پترزبورگ کمک کرده اند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)