حمایت وزیر دارایی فرانسه از مکرون در مورد موضع آمریکا و چین – RT World News

برونو لومر اعلام کرد که رئیس جمهور در خواست استقلال اروپا «کاملاً حق داشت».

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه روز سه‌شنبه گفت این درست بود که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه از سیاست‌های تقابلی واشنگتن در قبال چین فاصله گرفت. با این حال، اظهارات مکرون درباره «خودمختاری» اروپا تا به امروز کاملاً لفاظی بوده است.

مکرون هفته گذشته در جریان سفر به چین با پولیتیکو تاکید کرد که اروپا باید اجتناب کند “برگرفتن از دستور کار ایالات متحده” و در مورد تایوان بی طرف بمانند. “اروپا با خطر بزرگی روبروست” او گفت، اگر آن را گرفتار بحران‌هایی می‌شود که مال ما نیستند.»

مکرون “کاملاً درست است که مانند او از سال 2017 خواستار استقلال و حاکمیت اروپا شود.” لومر روز سه شنبه به ایستگاه رادیویی اروپا 1 فرانسه گفت. ما آشکارا متحدان ایالات متحده هستیم. او ادامه داد. ما ارزش‌های مشابهی داریم، منافع اقتصادی مشترک زیادی داریم. اما اینکه ما متحدان ایالات متحده هستیم به این معنی نیست که باید علیه چین باشیم.»

پاریس منافع اقتصادی در اجتناب از رویارویی با پکن دارد. در طول سفر مکرون، هفت شرکت بزرگ فرانسوی از جمله ایرباس، شرکت انرژی EDF و کشتی‌ساز CMA-CGM قراردادهایی را با شرکت‌های چینی امضا یا تمدید کردند.


هشدار سناتور آمریکایی به اروپایی ها در مورد

ما راه گفتگو را انتخاب می کنیم. شهردار گفت. آیا این بر منطق تقابل و تسریع هر گونه درگیری ارجح نیست؟»

از آغاز اولین دوره ریاست جمهوری خود در سال 2017، مکرون به طور گسترده در مورد کاهش اتکای اروپا به ایالات متحده، به ویژه در حوزه دفاعی صحبت کرده است. با این حال، رهبر فرانسه با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در سال گذشته، انتقاد خود از ناتو را متوقف کرد. فرانسه از آن زمان در تامین تسلیحات و مهمات به کی‌یف به ایالات متحده پیوسته است، در حالی که از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو حمایت می‌کند، حتی در شرایطی که آسیب اقتصادی ناشی از آن به فرانسه منجر به ناآرامی عمومی شده است.

تلاش ماکرون برای جا انداختن خود به عنوان میانجی بین اوکراین و روسیه نیز بی نتیجه مانده است. تماس‌های تلفنی بین رئیس‌جمهور فرانسه و همتای روس او، ولادیمیر پوتین، بی‌اثر بوده است، در حالی که یک طرح صلح فرضی فرانسه قبلاً توسط کرملین مورد توجه قرار گرفته است.

پاریس به سختی می‌تواند آرزوی میانجی‌گری در این زمان را داشته باشد، زیرا پاریس در واقع طرف یکی از شرکت‌کنندگان در درگیری را می‌گیرد.» دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز دوشنبه به خبرنگاران گفت و افزود که فرانسه است “مستقیم و غیر مستقیم” در سمت اوکراین درگیر است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: