ناتو بزرگترین رزمایش نیروی هوایی تاریخ خود – RT World News را راه اندازی می کند

یک رزمایش تحت رهبری آلمان شامل صدها هواپیما برای ژوئن برنامه ریزی شده است و همزمان با استقرار گسترده نیروهای آمریکایی خواهد بود.

نیروهای مسلح آلمان – Bundeswehr – در بیانیه ای اعلام کردند که ناتو در حال برنامه ریزی برای برگزاری بزرگترین رزمایش نیروی هوایی در تابستان امسال است. این رزمایش که «Air Defender 23» نام دارد، قرار است بین 12 تا 24 ژوئن برگزار شود و انتظار می رود صدها هواپیما از ده ها کشور در آن شرکت کنند.

بوندسوهر گفت که در مجموع 10000 سرباز و 220 هواپیما در این رزمایش شرکت خواهند کرد و افزود که آنها باید آموزش ببینند. “در حریم هوایی اروپا.” در این بیانیه آمده است که ایالات متحده 100 فروند از این هواپیما را از ذخایر خود تامین خواهد کرد. به گفته برلین، این رزمایش ها قرار است بیشتر در خاک آلمان برگزار شود، اگرچه نقشه ای که بوندسوهر منتشر کرده است نشان می دهد که حریم هوایی استونی، که هم مرز با روسیه است، و رومانی، که هم مرز با اوکراین است، نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

طرح تمرینات “بر اساس سناریوی کمک ماده 5 الگوبرداری شده است،” بوندسوهر گفت و آن را فراخواند “آموزش عملیات هوایی چالش برانگیز” برای نیروهای شرکت کننده هدف تمرین است “بهینه سازی” همکاری بین کشورهای شرکت کننده و نشان دادن “استحکام – قدرت” از بلوک نظامی


ناتو رزمایش نظامی در کوزوو را اعلام کرد

در مجموع 24 کشور قرار است در این رزمایش شرکت کنند، از جمله فنلاند که در اوایل آوریل به ناتو پیوست. سوئد که هنوز به بلوک ملحق نشده است نیز در این تمرین شرکت خواهد کرد.

گارد ملی هوایی ایالات متحده تقریباً نیمی از هواپیماهای مورد استفاده در رزمایش تحت رهبری آلمان در ماه ژوئن را تأمین خواهد کرد. فرمانده آن، سپهبد مایکل لو، اظهار داشت که هیچ سناریوی مشخصی وجود ندارد که نیروهای ناتو را در مقابل یک دشمن خاص در طول رزمایش قرار دهد. با این حال، او هنوز در طی یک جلسه توجیهی در مورد این موضوع در اوایل این هفته به مسکو اشاره کرد.

اکنون این اتحاد به سرعت و با یک نیروی معتبر گرد هم می‌آید تا مطمئن شود که اگر روسیه در مرز ناتو صف آرایی کند، ما آماده حرکت هستیم.» او روز چهارشنبه گفت. “ما از هر اینچ دفاع خواهیم کرد.”

لحن مشابهی توسط نیروی هوایی آلمان زده شد. ما نمی نویسیم [Russia] یک نامه” فرمانده آن، ژنرال اینگو گرهارتز گفت که او فکر می کند “آنها پیام را دریافت می کنند.”

این رزمایش همزمان با رزمایش جداگانه ای به رهبری ایالات متحده به نام Defender Europe 23 است. این رزمایش سالانه تقریباً دو ماهه بر روی استقرار استراتژیک نیروهای مستقر در ایالات متحده، استفاده از انبارهای از پیش مستقر در ارتش و قابلیت همکاری با متحدان و شرکای اروپایی متمرکز است. سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون، اوایل این هفته به خبرنگاران گفت.

بیشتر بخوانید:
آمریکا آزمایش موشکی «تحریک آمیز» در قطب شمال را با هدف روسیه انجام داد

سینگ گفت که در مجموع 9000 سرباز آمریکایی به همراه 17000 سرباز از 26 کشور دیگر در این رزمایش شرکت خواهند کرد که در ده کشور اروپایی برگزار می شود. وی افزود که واشنگتن از قبل ارسال تجهیزات مورد نیاز برای این رزمایش را به اروپا آغاز کرده است. به گفته پنتاگون، اولین تجهیزات در حال حاضر وارد اسپانیا شده است.

قرار است حدود 7000 قطعه تجهیزات به عنوان بخشی از این رزمایش به اروپا منتقل شود. پنتاگون گفت که حدود 13000 قطعه تجهیزات دیگر قرار است از انبارهای از پیش تعیین شده استخراج شود. این رزمایش به رهبری ایالات متحده قرار است در 22 آوریل آغاز شود.