میلیاردر ژاپنی به فضا پرتاب می شود

یوساکو مائزاوا میلیاردر ژاپنی با فضاپیمای سایوز سفر خواهد کرد.

یوساکو مائزاوا، میلیاردر ژاپنی، گفت که به سختی می تواند هیجان خود را یک روز قبل از انفجار به ایستگاه فضایی بین المللی در مقدمه ای برای یک سفر جاه طلبانه تر به دور ماه با اسپیس ایکس ایلان ماسک که در سال 2023 برنامه ریزی شده بود، مهار کند. کلکسیونر آثار هنری در ماه‌های اخیر در یک مرکز فضایی در خارج از مسکو آموزش دیده است، قبل از اینکه تبدیل به اولین گردشگر فضایی شود که در بیش از یک دهه گذشته به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرده است.

مائزاوا با یک فضاپیمای سایوز سفر خواهد کرد که روز چهارشنبه از کیهان بایکونور در قزاقستان به همراه دستیارش یوزو هیرانو که مستند این سفر است و فضانورد روسی الکساندر میسورکین به فضا پرتاب خواهد شد. مائزاوا که از بایکونور قبل از سفر فضایی 12 روزه خود صحبت می کرد، گفت که پرواز به فضا یک رویای کودکی بوده است.

مائزاوا در یک کنفرانس خبری گفت: “من هیجان زده هستم. احساس می کنم یک دانش آموز دبستانی در حال رفتن به گردش هستم.” “فکر نمی کردم بتوانم به فضا بروم. قبلاً آسمان پر ستاره و اجرام بهشتی را دوست داشتم. احساس خوشبختی می کنم که این فرصت را دارم و در نهایت آرزوی خود را برآورده می کنم.”

این میلیاردر آماده‌های خود از جمله نشان دادن لباس فضایی و سوار شدن بر سانتریفیوژ را در پست‌های رسانه‌های اجتماعی با برنامه‌هایی برای ارسال مطالب بیشتر از فضا شرح داده است.

در طول 100 روز تمرین، مائزاوا گفت که از پرواز سهموی لذت برده است، جایی که بی وزنی برای دوره های کوتاهی در یک هواپیمای تطبیقی ​​القا می شود، اما آموزش روی صندلی چرخان را سخت می دید.

این کارآفرین که کت و شلوار پرواز آبی با نشانی با عنوان “صلح جهانی” پوشیده بود، گفت که در یادگیری زبان روسی برای برقراری ارتباط با مربیان خود تلاش کرده و مشتاقانه منتظر خوردن سوشی پس از بازگشت به زمین است.

Maezawa اولین مسافر خصوصی در سفر ماه SpaceX خواهد شد، زیرا شرکت های تجاری از جمله Blue Origin جف بزوس آغازگر عصر جدیدی از سفرهای فضایی برای مشتریان ثروتمند هستند. این میلیاردر که در سال 2019 کسب و کار مد آنلاین خود Zozo را به سافت بانک فروخت، به دنبال هشت نفر است که در سفر ماه او در سال 2023 به او ملحق می شوند و متقاضیان را ملزم به گذراندن آزمایشات پزشکی و مصاحبه می کند.

مائزاوا به واسطه علاقه‌اش به جت‌های شخصی و سوپراسپرت‌ها، هدایای نقدی به دنبال‌کنندگان توییتر و دوست‌دختگان مشهور در کشوری که به‌خاطر فرهنگ سازمانی و سازگارانه‌اش معروف است، در ژاپن به یک نام آشنا تبدیل شده است.

مائزاوا اولین شهروند خصوصی ژاپنی در فضا از زمان بازدید خبرنگار تلویزیونی تویوهیرو آکیاما از ایستگاه فضایی میر در سال 1990 خواهد بود.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)