فیس بوک به دلیل نقش داشتن در “نسل کشی” 150 میلیارد دلار شکایت کرد – RT World News

فیس‌بوک به دلیل نقشی که در کمپین سخنان نفرت‌انگیز بازی کرد که منجر به آزار و اذیت خشونت‌آمیز روهینگیا، یک گروه اقلیت مسلمان در میانمار شد، مورد شکایت قرار گرفته است. شاکیان خواهان پرداخت 150 میلیارد دلار غرامت هستند.

غول رسانه های اجتماعی در سال 2011 در میانمار شروع به فعالیت کرد “برای سالها” آن پست هایی که روهینگیاها را هدف قرار می دهد، از جمله آنها “دستور ضربات توسط دولت میانمار” بوده است “گسترش وحشیانه،” یک دادخواست دسته جمعی که روز دوشنبه در کالیفرنیا تنظیم شد، به نقل از یک کارمند ناشناس فیس بوک که به افشاگر تبدیل شد، گفت.

عملیات این شبکه در میانمار “به توسعه و انتشار گسترده سخنان نفرت انگیز ضد روهینگیا کمک کرد” که در نهایت به یک تبدیل شد “علت اساسی” روهینگیا “قتل عام،” در این سند که از آن زمان به صورت آنلاین منتشر شده است، آمده است.

ادامه مطلب


فیس‌بوک به دلیل تأثیرات بر روی کودکان 100 میلیارد دلار شکایت کرد

به گفته سازمان خیریه پزشکی بین المللی پزشکان بدون مرز، حدود 10000 روهینگیا در جریان سرکوب نظامی در میانمار در سال 2017 کشته شدند. به گفته سازمان ملل، بیش از 700000 نفر – بیش از نیمی از جمعیت روهینگیا در این کشور – در پی سرکوب ها به بنگلادش همسایه گریختند. مقامات آن اقدامات میانمار را چنین توصیف کردند “پاکسازی قومی” و اتهام نسل کشی را گفت “نمی توان رد کرد.”

در دادخواست آمده است که فیس بوک بود مایل به تجارت زندگی مردم روهینگیا برای نفوذ بهتر به بازار در کشور کوچکی در جنوب شرقی آسیا است. و اینکه بیش از هر چیز رشد خود را در میانمار ارتقا داده است. حتی زمانی که در مورد سخنان مشوق نفرت انگیز هشدار داده شد، نتوانست به موقع پست های توهین آمیز را حذف کند.

شرکت حقوقی پشت این شکایت، که به نمایندگی از حدود 10000 پناهنده روهینگیا، از شرکت درخواست پرداخت می کند. “خسارات جبرانی بیش از 150 میلیارد دلار، علاوه بر خسارات تنبیهی به میزانی که در دادگاه تعیین می شود.”

فیسبوک ممکن است به زودی با شکایت مشابهی در بریتانیا روبرو شود. وکلای مدافع گروهی از روهینگیاها در بریتانیا و در کمپ پناهندگان در بنگلادش روز دوشنبه نامه‌ای به دفاتر آن ارسال کردند و در آن گفتند که کمپین آزار و شکنجه بوده است. “برانگیخته شده توسط مطالب گسترده منتشر شده و تقویت شده توسط پلت فرم فیس بوک.” انتظار می رود آنها در سال آینده علیه این شرکت در دادگاه عالی شکایت کنند.

فیس بوک در سال 2018 اعتراف کرد که به اندازه کافی برای جلوگیری از تحریک نفرت انجام نداده است و گزارش مستقلی را برای بررسی اقدامات خود سفارش داد. این گزارش به این نتیجه رسید که پست های منتشر شده در این شبکه اجتماعی بوده است “مرتبط با خشونت آفلاین.”

به گفته وکلای انگلیسی پشت نامه روز دوشنبه، این شرکت هنوز ارائه نکرده بود “یک پنی غرامت” نداشت “هر شکل دیگری از غرامت یا حمایت” به هر بازمانده ای پیشنهاد شده است. نه فیس بوک و نه شرکت مادر آن، متا، تاکنون در مورد آخرین تحولات اظهار نظر نکرده اند.