موج موج بزرگتری را در پیش رو نشان می دهد. زنگ خطر در لندن به صدا درآمد

Omicron در انگلستان: موج

هفت نفر که گمان می‌رود نوع Omicron را داشته‌اند تا روز پنجشنبه مرده‌اند (پرونده)

لندن:

بریتانیا روز شنبه از افزایش موارد ابتلا به نوع ویروس کرونا Omicron خبر داد که مشاوران دولتی گفتند که می‌تواند فقط نوک کوه یخ باشد و شهردار لندن برای کمک به بیمارستان‌های شهر برای مقابله با آن یک “حادثه بزرگ” اعلام کرد.

آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا (UKHSA) اعلام کرد که تعداد موارد Omicron ثبت شده در سراسر کشور تا ساعت 18:00 به وقت گرینویچ روز جمعه به 25000 نفر رسید که نسبت به 24 ساعت قبل بیش از 10000 مورد افزایش داشته است.

هفت نفر که گمان می‌رود نوع Omicron داشته‌اند تا روز پنجشنبه جان خود را از دست داده‌اند، در حالی که در داده‌های قبلی UKHSA که تا روز سه‌شنبه اجرا می‌شد، یک مورد مرگ ثبت شده بود. پذیرش در بیمارستان افرادی که تصور می‌شود این نوع را دارند از 65 مورد به 85 نفر افزایش یافته است.

گروه مشاوره علمی دولت برای موارد اضطراری (SAGE) گفت: «تقریباً قطعی است» که صدها هزار نفر هر روز به این نوع مبتلا می‌شوند و در ارقام شناسایی نمی‌شوند.

SAGE گفت بدون تشدید بیشتر قوانین COVID-19، “مدل سازی نشان دهنده اوج پذیرش حداقل 3000 بستری در بیمارستان در روز در انگلیس است.” آنها در صورتجلسه جلسه ای در 16 دسامبر گفتند.

ژانویه گذشته، قبل از سرعت گرفتن کمپین واکسیناسیون بریتانیا، پذیرش روزانه بیمارستان ها در بریتانیا به طور کلی به بیش از 4000 افزایش یافت.

بوریس جانسون، نخست وزیر، با شورش در حزب محافظه کار حاکم بر سر برخی از اقداماتی که تاکنون برای جلوگیری از شیوع جدید کووید-19 انجام داده، مواجه شده است. یک روزنامه روز شنبه نوشت که دیوید فراست، وزیر برگزیت جانسون، تا حدی به دلیل قوانین جدید استعفا داده است.

مشاوران گفتند که هنوز خیلی زود است که شدت بیماری ناشی از Omicron را ارزیابی کنیم، اما اگر کاهش متوسطی در مقایسه با نوع دلتا وجود داشته باشد، “تعداد بسیار بالای عفونت همچنان به فشار قابل توجهی بر بیمارستان ها منجر می شود.”

صدیق خان، شهردار لندن، یک “حادثه بزرگ” را اعلام کرد – که امکان هماهنگی نزدیک‌تر بین سازمان‌های عمومی و احتمالاً حمایت بیشتر دولت مرکزی را فراهم می‌کند – زیرا پذیرش بیمارستان‌های کووید-19 در این شهر نزدیک به 30 درصد در این هفته افزایش یافت.

او گفت که غیبت کارکنان بهداشتی نیز افزایش یافته است.

او گفت: «این بیانیه‌ای است که چقدر مسائل جدی است.

خان، از حزب مخالف کارگر، همچنین در ژانویه یک حادثه بزرگ را اعلام کرد، زمانی که افزایش موارد ابتلا به کووید-19 تهدید می‌کرد که بیمارستان‌ها را تحت الشعاع قرار دهد.

مقامات روز جمعه گفتند تخمین زده می شود که نوع Omicron بیش از 80 درصد موارد جدید COVID-19 در لندن را تشکیل دهد.

جلسه اضطراری

جانسون قرار بود در آخر هفته یک جلسه کمیته اضطراری را با دولت‌های واگذار شده در اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی که اختیارات خاص خود را بر سلامت عمومی دارند، اداره کند.

در گزارشی در روزنامه تایمز آمده است که مقامات در حال تهیه پیش نویس قوانینی هستند که در صورت ارائه، اختلاط داخل خانه را در انگلیس – به جز محل کار – به مدت دو هفته پس از کریسمس ممنوع می کند، زمانی که میخانه ها و رستوران ها به سرویس میز در فضای باز محدود می شوند.

این روزنامه گفت که مردم می توانند در گروه های حداکثر شش نفره در فضای باز ملاقات کنند و افزود که وزیران هنوز به طور رسمی این برنامه ها را بررسی نکرده اند.

جانسون روز جمعه گفت “ما کارها را نمی بندیم”.

یک سخنگوی دولت گفت که دولت به “تمام داده های در حال ظهور از نزدیک نگاه می کند و با کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نوع، اقدامات خود را تحت بررسی قرار خواهیم داد.”

تعداد کل موارد جدید COVID-19 گزارش شده در داده های رسمی از بالاترین رکورد بیش از 93000 در روز جمعه به 90,418 کاهش یافت، اما این همچنان دومین بالاترین آمار روزانه در کشور است. ارقام معمولاً در آخر هفته کاهش می یابد.

موارد ابتلا در 7 روز منتهی به 18 دسامبر 44.4 درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافته است.

پلیس روز شنبه با گروهی از معترضان مخالف آخرین محدودیت های COVID-19 در نزدیکی دفتر و محل سکونت خیابان داونینگ جانسون درگیر شد. به گفته پلیس، تعدادی از افسران مجروح شدند اما تا کنون کسی دستگیر نشده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)