بیش از 90٪ کاملاً شکسته – “خوب آماده” امید استرالیا با افزایش کووید

بیش از 90٪ کاملاً شکسته - امید استرالیا

کووید در استرالیا: استرالیا نزدیک به 90 درصد از جمعیت خود را تلقیح کرده است.

ملبورن:

مقامات استرالیایی روز یکشنبه گفتند که نیازی به محدود کردن جشن‌های کریسمس وجود ندارد، حتی با افزایش عفونت‌های جدید COVID-19 در سیدنی، با نرخ بالای واکسیناسیون در این کشور به دور نگه داشتن مردم از بیمارستان کمک می‌کند.

گرگ هانت، وزیر بهداشت گفت که او مطمئن است استرالیا نیازی به پیروی از هلند ندارد، زیرا این کشور قرنطینه شدیدی را در دوره کریسمس و سال نو برای جلوگیری از گسترش نوع بسیار مسری Omicron اعمال کرده است.

هانت در یک کنفرانس رسانه ای تلویزیونی به خبرنگاران گفت: “ما به تابستان می رویم، ما یکی از بالاترین نرخ های واکسیناسیون را در جهان داریم و شرایط بسیار متفاوتی داریم. بنابراین نمی بینیم که این وضعیت در استرالیا محتمل است.”

به گفته وی، هلند نسبت به استرالیا نسبت به این بیماری همه گیر دچار عفونت ها و مرگ و میر بسیار بیشتری شده است و اکنون در اعماق زمستان است که احتمال افزایش شدید موارد ابتلا به این بیماری بیشتر است.

هانت با اشاره به بیش از 90 درصد استرالیایی های بالای 16 سال که به طور کامل واکسینه شده اند، گفت: “ما به خوبی آماده شده ایم و مردم به طور قاطع… به انجام کار شگفت انگیز خود ادامه می دهند.”

پرجمعیت ترین ایالت استرالیا، نیو ساوت ولز، روز یکشنبه 2566 مورد جدید را گزارش کرد که از 2482 مورد در روز شنبه افزایش یافته است. موارد در بخش مراقبت‌های ویژه در سطح 28 نفر باقی ماندند، که دومینیک پروتت، نخست‌وزیر ایالت، گفت: “بسیار مثبت”.

پروتت که توسط خبرنگاران در مورد اینکه آیا دولت در مواجهه با افزایش موارد از خود راضی است یا خیر، گفت که معیار کلیدی تعداد موارد در مراقبت های ویژه است.

او گفت: “این زمان برای آرامش است. اما همچنین زمان مهمی برای بیرون رفتن و تزریق واکسن تقویت کننده است، زیرا واکسیناسیون کلید موفقیت نیو ساوت ولز بوده است.”

در ایالت ویکتوریا، عفونت های جدید در روز یکشنبه از 1504 روز قبل به 1240 نفر کاهش یافت که 81 مورد در مراقبت های ویژه قرار دارند. تاسمانی سه مورد جدید گزارش کرد.

مقامات بهداشتی گفتند هنوز مشخص نیست که چه تفاوتی بین موارد Omicron و Delta در میان عفونت های جدید استرالیا وجود دارد.

استرالیا پس از بستن مرزهای خود در مارس 2020، با حدود 247000 مبتلا و 2142 مورد مرگ، بسیار بهتر از سایر کشورها در این بیماری همه گیر عمل کرده است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)