ملکه با استعمار زدایی باربادوس برکنار شد – اخبار RT World

نیمه شب دوشنبه، باربادوس فرماندار ژنرال ساندرا میسون را به عنوان اولین رئیس جمهور خود سوگند یاد خواهد کرد. سپس این جزیره کارائیب روابط خود را با بریتانیا قطع خواهد کرد و پادشاه بریتانیا را پس از نزدیک به 400 سال از ریاست دولت خود برکنار خواهد کرد.

پارلمان باربادیا ماه گذشته به جای ملکه الیزابت دوم با میسون رای داد تا این کشور در نهایت از تاریخ خود به عنوان قدیمی ترین مستعمره امپراتوری بریتانیا فراتر رود.

با وجود اینکه جزیره در سال 1966 استقلال خود را از بریتانیا تضمین کرده بود، پادشاه تقریباً 400 سال رئیس دولت آن بوده است. میسون در سال 2020 کمپینی را برای جمهوری کردن باربادوس به راه انداخت و اعلام کرد که “باربادسی ها خواهان یک رئیس دولت باربادوس هستند.”

وی افزود: «کشور ما با کسب استقلال بیش از نیم قرن پیش، هیچ شکی در توانایی خود برای خودگردانی ندارد. زمان آن فرا رسیده است که گذشته استعماری خود را به طور کامل پشت سر بگذاریم.» میسون در ماه سپتامبر در دفاع از کمپین به NBC News گفت.

ادامه مطلب


اعلیحضرت دوندگی خوبی داشت، اما درست است که باربادوس تاج را کنار می گذارد

شاهزاده ولز که وارث ملکه است، برای مراسم سوگند در میدان قهرمانان ملی بریج تاون پایتخت این جزیره وارد جزیره شده است. ملکه در نیمه شب، 30 نوامبر، به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد استقلال باربادوس، که شاهزاده چارلز به طور رسمی از دوران جدید استقبال خواهد کرد، رسماً سمت خود را واگذار خواهد کرد.

علیرغم تصمیم جزیره برای برکناری ملکه، شاهزاده ولز ابراز امیدواری کرده است که بریتانیا و باربادوس روابط قوی خود را حفظ کنند و بر “اتصالات بی شمار” بین دو کشور

باربادوس آخرین کشور کارائیب است که به جمهوری تبدیل شده و به دومینیکا، گویان و ترینیداد و توباگو می پیوندد. در حالی که جامائیکا به طور رسمی برای تعیین رئیس جمهور اقدام نکرده است، نخست وزیر اندرو هولنس اعلام کرده است که متعهد به جایگزینی ملکه به عنوان رئیس دولت است.