چرا WHO هنگام نامگذاری سویه جدید کووید، 2 نامه یونانی را نادیده گرفت؟

Omicron: چرا WHO از 2 نامه یونانی هنگام نامگذاری سویه جدید کووید صرف نظر کرد؟

Omicron که برای اولین بار در آفریقای جنوبی یافت شد، حداقل در ده ها کشور دیگر شناسایی شده است.

دهلی نو:

“Omicron”، نوع جدید کووید که جهان را در حالت هشدار قرار داده است، از پانزدهمین حرف الفبای یونانی نامگذاری شده است. 12 مورد اول قبلاً برای نامگذاری سایر سویه ها استفاده شده است.

چرا حروف 13 و 14 – Nu و Xi – توسط سازمان بهداشت جهانی نادیده گرفته شد؟

اینترنت پر از نظریه است.

خیلی ها گفتند که از نامه ها به دلیلی اجتناب شده است.

حرف “نو” را می توان با “جدید” اشتباه گرفت و “شی” بخشی از نام رئیس جمهور چین شی جین پینگ است.

روزنامه نگار پاول نوکی، سردبیر ارشد تلگراف، به نقل از منبعی فاش کرد که این واقعاً همینطور است.

یک منبع سازمان جهانی بهداشت تایید کرد که از حروف Nu و Xi الفبای یونانی عمداً اجتناب شده است. آنها گفتند که نو برای جلوگیری از اشتباه گرفتن با کلمه “جدید” و شی برای “پرهیز از انگ زدن به یک منطقه” نادیده گرفته شده بود. همه همه گیری ها ذاتا سیاسی هستند!»

بسیاری در مورد این گزارش ها توییت کردند. برخی حتی این نوع را “Nu” نامیدند، اما بعداً خود را اصلاح کردند و خاطرنشان کردند که WHO دو الفبا را تغییر داده است.

مارتین کولدورف که در بیوگرافی توییترش او را یک اپیدمیولوژیست توصیف می کند، نوشت: «اخبار نوع جدید Nu، اما WHO از الفبای آن استفاده می کند و آن را Omicron می نامد تا بتوانند از شی اجتناب کنند.

یکی از کاربران پاسخ داد: «نه، دقیقا برعکس. آنها سعی می کنند از هرگونه ارتباط با سیاست اجتناب کنند. آن‌ها شروع به استفاده از این نام‌ها کردند تا به مکان‌هایی که پیدا می‌شوند انگ نزنند و می‌خواهند از سردرگمی یا داستان بزرگ‌تر بودن نام نسبت به گونه‌های مرگبار جلوگیری کنند، بنابراین از نام‌هایی مانند Nu نیز صرفنظر کردند.

Omicron که برای اولین بار در آفریقای جنوبی یافت شد، حداقل در ده ها کشور دیگر شناسایی شده است.

WHO امروز هشدار داد که Omicron یک خطر جهانی “بسیار بالا” است و افزایش عفونت می تواند “عواقب شدید” در برخی مناطق داشته باشد.