مقام ارشد کمیسیون انتخابات میانمار به ضرب گلوله جنگجویان شورشی کشته شد

مقام ارشد کمیسیون انتخابات میانمار به ضرب گلوله جنگجویان شورشی کشته شد

ارتش در فوریه 2021 دولت منتخب آنگ سان سوچی را سرنگون کرد. (نمایندگی)

یانگون:

به گفته ارتش، معاون رئیس کمیسیون انتخابات میانمار روز شنبه در یانگون به ضرب گلوله جنگجویان شورشی کشته شد.

ارتش میانمار پس از به دست گرفتن قدرت در یک کودتای بیش از دو سال پیش، سرکوب خونین مخالفان را رهبری کرده است که باعث ناآرامی اجتماعی و بحران اقتصادی شده است.

“نیروهای دفاع مردمی” خوداعلام شده غیرنظامی در مخالفت با حکومت نظامی به وجود آمده اند و جنگجویان آنها مقاماتی را که تصور می شود با ارتش کار می کنند هدف قرار می دهند.

تیم اطلاع رسانی ارتش در بیانیه ای اعلام کرد، معاون مدیر کمیسیون انتخابات اتحادیه، سای کیاو تو، در شهرستان تینگانگیون در شرق یانگون به ضرب گلوله کشته شد.

این سازمان گفته است که “نیروهای دفاع مردمی” ضد کودتا مسئول هستند، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

ارتش دولت منتخب آنگ سان سوچی، رهبر غیرنظامی را در فوریه 2021 به دلیل ادعاهای غیرقابل اثبات تقلب در انتخابات سال قبل برکنار کرد.

این کمیسیون به کمیسیون انتخابات موظف شده است که از انتخابات جدید خودداری کند، که مخالفان ارتش می گویند احتمالا نمی تواند آزاد یا عادلانه باشد.

ماه گذشته، کمیسیون، حزب لیگ ملی برای دموکراسی سوچی را به دلیل عدم ثبت نام مجدد آن تحت قوانین سختگیرانه انتخاباتی جدید که توسط ارتش پیش‌نویس شده بود، منحل کرد.

رسانه های دولتی میانمار روز جمعه گزارش دادند که حزب اتحاد و همبستگی و توسعه، حزب اصلی مورد حمایت ارتش میانمار، قبلا ثبت نام کرده است.

این گروه در انتخابات 1990، 2015 و 2020 توسط NLD سوچی شکست خورد.

میانمار از زمان تصاحب قدرت ارتش، که جرقه درگیری مجدد با شورشیان قومی و تولد ده‌ها گروه مخالف دیگر را در پی داشت، دچار آشوب شده است که اکنون با ارتش می‌جنگند.

در سرتاسر کشور، تقریباً هر روزه قتل‌های مقامات سطح پایین حکومت نظامی یا خبرچین‌های ادعایی صورت می‌گیرد که جزئیات مبهم و انتقام‌جویی از سوی ارتش اغلب به سرعت دنبال می‌شود.

در آوریل سال گذشته، معاون رئیس بانک مرکزی میانمار که چند روز پس از به دست گرفتن قدرت توسط ارتش منصوب شده بود، توسط مهاجمان ناشناس در خانه خود در یانگون هدف گلوله قرار گرفت.

در نوامبر 2021، یکی از مدیران ارشد مایتل – یک سرمایه گذاری مخابراتی بین ارتش و شرکت ویتنی ویتل – در خارج از خانه خود در یانگون کشته شد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)