ژاپن اولین قرص سقط جنین “Mefeego” را تایید کرد: گزارش

ژاپن اولین قرص سقط جنین

سازمان بهداشت جهانی قرص را به عنوان یکی از ایمن ترین روش ها تایید کرده است. (نمایندگی)

توکیو:

به گزارش ژاپن تایمز، کمیته فرعی امور دارویی و شورای بهداشت مواد غذایی وزارت بهداشت ژاپن روز جمعه یک قرص سقط جنین را که توسط شرکت بریتانیایی Linepharma International Ltd – بسته قرص Mefeego ساخته شده است، تصویب کرد.

در میان درخواست ها برای پیشرفت در حقوق باروری زنان و برابری جنسیتی، این جایگزینی برای یک روش جراحی خواهد بود. در ژاپن سقط جنین معمولاً با سازهای فلزی انجام می شده است. از آنجایی که این روش تهاجمی است، متخصصان پزشکی و سایرین خواستار معرفی قرص‌های سقط جنین در ژاپن هستند.

این وزارتخانه این اقدام را پس از بررسی 12000 نظر عمومی جمع آوری شده به صورت آنلاین توسط یک هیئت ثانویه اعلام کرد. ژاپن تایمز گزارش داد که انتظار می رود تایید نهایی وزیر بهداشت به دنبال داشته باشد.

در ماه ژانویه، یک هیئت کارشناسی تحت کمیته فرعی این دارو را تایید کرد، اما وزارتخانه تصمیم گرفت پس از شنیدن نظرات عمومی، کمیته فرعی را در این باره به بحث بگذارد.

حدود 30 سال است که قرص های سقط جنین در خارج از کشور استفاده می شود و بیش از 80 کشور آن را در دسترس دارند. ژاپن به دلیل عقب ماندن از سایر کشورها مورد انتقاد قرار گرفته است. ژاپن تایمز گزارش داد که فرانسه اولین کسی بود که چنین قرصی را در سال 1988 تایید کرد.

در حال حاضر، روش‌های جراحی که در مراحل اولیه بارداری مجاز هستند، تنها گزینه‌های موجود برای سقط جنین در ژاپن هستند، علی‌رغم اینکه سازمان بهداشت جهانی این قرص را به عنوان یکی از ایمن‌ترین روش‌ها تایید کرده است.

به گزارش ژاپن تایمز، تصویب این قرص در ژاپن نشان دهنده پیشرفت برای حقوق باروری زنان است، اما بحث ها در مورد قیمت گذاری و رضایت بر این تصمیم سایه افکنده است.

Mefeego تحت پوشش بیمه سلامت ملی ژاپن نخواهد بود و با توجه به اینکه زنان ملزم به مصرف داروها تحت نظارت پزشکی هستند، هزینه ها ممکن است بیشتر از سقط جراحی باشد، حتی اگر میانگین قیمت عمده فروشی قرص های سقط جنین در سطح جهان تخمین زده شود. ژاپن تایمز گزارش داد که حدود 780 ین تا 1400 ین است، در حالی که هزینه های جراحی برای سقط جنین در ژاپن 100000 ین تا 200000 ین است.

عامل دیگر قانون بهداشت مادر ژاپن است که برای سقط جنین به رضایت همسر نیاز دارد — سیاستی که گاهی از دسترسی به آن جلوگیری می کند. وزارت بهداشت می گوید که این قانون در مورد قرص های سقط جنین قابل اجرا خواهد بود.

ژاپن تایمز گزارش داد، در حالی که رضایت شریک زندگی از نظر قانونی برای زنان مجرد لازم نیست، بسیاری از پزشکان به دلیل عدم درک و ترس از عواقب قانونی، به رضایت مرد نیاز دارند.

قانون برای مادران مجرد حکمی ندارد. با این حال، وزارت بهداشت گفته است که رضایت شریک زندگی برای زنان مجرد یا زنان باردار شده از طریق تجاوز جنسی ضروری نیست.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)