مقامات ایالات متحده بر این باورند که اوکراینی ها به کرملین حمله کردند – NYT – RT World News

کی یف مسئولیت این حادثه هواپیمای بدون سرنشین را رد کرده بود، در حالی که رسانه های غربی آن را “پرچم دروغین” روسیه خواندند.

یکی از واحدهای ویژه نظامی یا اطلاعاتی اوکراین بود “احتمال دارد” نیویورک تایمز روز چهارشنبه به نقل از مقامات ناشناس آمریکایی گزارش داد که پشت حمله هواپیمای بدون سرنشین در 3 می در مسکو بوده است.

به گزارش تایمز، آژانس های اطلاعاتی ایالات متحده این موضوع را تا حدی بر اساس ارتباطات شنود شده مقامات روسیه و اوکراین ارزیابی کرده اند. با این حال، آنها “نمی دانم چه واحدی این حمله را انجام داده است” و برخی از مقامات بر این باورند که رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی ممکن است از این موضوع مطلع نبوده یا درگیر آن نبوده است. گزارش شده که ایالات متحده ندارد “شواهد خاص” هنوز در مورد اینکه کدام عامل یا آژانس درگیر بوده است.

دو پهپاد در اوایل ماه جاری در حریم هوایی کرملین سرنگون شدند. ویدئوهای دوربین‌های نظارتی نشان می‌دهد که یکی از آنها در بالای پشت بام ساختمان میزبان دفتر ریاست‌جمهوری منفجر می‌شود. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در آن زمان در آنجا نبود. مسکو کی یف را به تلاش برای ترور پوتین متهم کرد و قول انتقام گرفت. زلنسکی – که به تازگی برای سفر به اتحادیه اروپا رفته بود – انکار کرد که اوکراین با آن ارتباطی دارد.

رسانه های بزرگ در ایالات متحده و بریتانیا به سرعت مسکو را متهم کرد از صحنه سازی الف “پرچم دروغین” حادثه ای برای بد جلوه دادن اوکراین


واشنگتن مسئول حمله به کرملین - مسکو است

به گفته جاسوسان آمریکایی که با تایمز صحبت کردند، اما حمله پهپادی کرملین بخشی از الگوی اقدامات مخفی اوکراین بود، از قتل روزنامه نگار داریا دوگینا در اوت 2021 و کشته شدن وبلاگ نویس ولادلن تاتارسکی در آوریل تا حمله روز دوشنبه به بلگورود. منطقه. در واقع، تایمز قبلاً ارزیابی اطلاعاتی ایالات متحده از قتل دوگینا و همچنین بمب گذاری با کامیون در پل کریمه را به همان شیوه گزارش کرده بود.

تایمز همچنین خرابکاری در سپتامبر 2022 در خطوط لوله گاز نورد استریم را کار … “عوامل طرفدار اوکراین که هنوز ارتباط آنها با دولت اوکراین مشخص نشده است.” پس از آنکه سیمور هرش، روزنامه نگار ادعا کرد که دولت ایالات متحده پشت آن بوده است.

به گزارش تایمز، جاسوسان ایالات متحده بر این باورند که ممکن است وجود داشته باشد “یک کنفدراسیون آزاد واحدهای اوکراینی” شاید در داخل روسیه فعالیت کند “با نظارت اندک، اگر وجود داشته باشد” از زلنسکی آنها فکر می کنند که رئیس جمهور اوکراین حتی ممکن است از برخی از این عملیات های مخفی اطلاع نداشته باشد “تنظیم پارامترهای گسترده” برای کمپین و جزئیات را به سرویس های امنیتی واگذار کرد تا بعداً همه چیز را انکار کند.

با این حال، در اوایل ماه جاری، ژنرال کریل بودانوف، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین (GUR) در مصاحبه‌ای اعتراف کرد که کی‌یف پشت قتل او بوده است. “بسیاری، از جمله شخصیت های عمومی و رسانه ای،” در روسیه، بدون نام بردن از هیچ نام. وی همچنین گفت که کمپین ترورها ادامه خواهد داشت. مشاوران ارشد زلنسکی مرتباً علیه خاک روسیه نیز تهدید می‌کنند، در صورت وقوع رویدادها را جشن می‌گیرند، سپس ادعای جهل و بی‌گناهی می‌کنند.


تلاش اوکراین برای ترور پوتین خنثی شد - کرملین

کیف به الف اشاره کرده است “شبکه سایه گروه های پارتیزانی روسیه” در هر مورد، از جمله حمله روز دوشنبه به منطقه بلگورود که یک کشته و 12 غیرنظامی زخمی شد. با این حال، تایمز اشاره کرد که جاسوسان ایالات متحده پیدا کرده اند “بدون مدرک” این گروه ها مسئول هستند، در حالی که برخی از مقامات حتی در وجود آنها تردید دارند.

تایمز ادعا می کند که این حملات توسط کیف انجام شده است “بی اعصاب” جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، که نمی خواهد درگیری به رویارویی مستقیم آمریکا و روسیه تبدیل شود. مقامات ناشناس آمریکایی به سرعت به پولیتیکو فاش کردند که واشنگتن از قبل از حمله پهپاد کرملین مطلع نشده بود. بایدن به افزایش کمک های نظامی آمریکا به اوکراین ادامه می دهد، با این حال، حتی در شرایطی که واشنگتن با احتمال عدم پرداخت بدهی ملی مواجه است.