متای مالک فیس بوک دور نهایی اخراج ها را آغاز می کند

متای مالک فیس بوک دور نهایی اخراج ها را آغاز می کند

اخراج های برنامه ریزی شده توسط متا در ماه مارس اعلام شد. (نمایندگی)

نیویورک:

به گفته یک منبع آگاه، به عنوان بخشی از برنامه ای که در ماه مارس برای حذف 10000 نقش اعلام شد، شرکت متا پلتفرم، آخرین دسته از دور سه بخشی اخراج ها را روز چهارشنبه آغاز کرد.

متا در ماه مارس به اولین شرکت فناوری بزرگ تبدیل شد که دور دوم اخراج گسترده کارکنان را اعلام کرد، پس از اینکه در پاییز به بیش از 11000 کارمند نشان داد. این کاهش تعداد کارکنان شرکت را تا اواسط سال 2021 به جایی رساند که پس از ولگردی در استخدام که نیروی کار آن را از سال 2020 دو برابر کرد.

برخی از کارمندان روز چهارشنبه به پلتفرم هایی مانند لینکدین رفتند تا اعلام کنند که در مرحله ای از کار اخراج شده اند که انتظار می رفت عمیقاً بر تیم های فروش تبلیغات، بازاریابی و مشارکت تأثیر بگذارد.

مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی متا در ماه مارس گفت که بخش عمده ای از اخراج ها در دور دوم این شرکت در سه “لحظه” طی چند ماه انجام می شود و عمدتا در ماه می به پایان می رسد. او گفت که برخی دورهای کوچکتر می توانند پس از آن ادامه پیدا کنند.

به طور کلی این برش‌ها نقش‌های غیرمهندسی را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهند و اولویت کسانی را که کد را در متا می‌نویسند، تقویت می‌کند. زاکربرگ در ماه مارس متعهد شد که تیم های تجاری را “به طور قابل توجهی” بازسازی کند و به “نسبت بهینه تر مهندسان به سایر نقش ها” بازگردد.

به گفته مدیرانی که پس از آن در تالار شهر شرکت صحبت کردند، حتی در میان کاهش‌هایی که به‌ویژه تیم‌های فناوری را هدف قرار می‌داد، این شرکت نقش‌های غیرمهندسی مانند طراحی محتوا و تحقیق در مورد تجربه کاربر را به شدت حذف کرد.

زاکربرگ در جلسه تالار شهر گفت که در پی یک ضربه کوچکتر به تیم های استخدام در ماه مارس، حدود 4000 کارمند خود را در اخراج های آوریل از دست دادند.

اخراج متا به دنبال ماه‌ها کاهش رشد درآمد در بحبوحه تورم بالا و عقب‌نشینی تبلیغات دیجیتال از رونق تجارت الکترونیک همه‌گیر صورت گرفت.

این شرکت همچنین میلیاردها دلار به واحد آزمایشگاه‌های واقعیت متاورگرای خود که در سال 2022 13.7 میلیارد دلار از دست داد و پروژه‌ای برای شکل دادن به زیرساخت‌های خود برای پشتیبانی از کار هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)