معاون ریشی سوناک، دومینیک راب، پس از اتهامات قلدری استعفا داد

معاون ریشی سوناک، دومینیک راب، پس از اتهامات قلدری استعفا داد

دومینیک راب از سمت معاون نخست وزیر و وزیر دادگستری انگلیس استعفا داد.

دهلی نو:

دومینیک راب، معاون نخست‌وزیر و وزیر دادگستری بریتانیا روز جمعه در پی تحقیقات مستقل در مورد شکایات مربوط به قلدری از سمت خود استعفا داد.

این سیاستمدار بریتانیایی با اعلام استعفای خود در توییتر نوشت: “من خواستار تحقیق شدم و متعهد شدم در صورت یافتن هرگونه قلدری از سمت خود استعفا بدهم. معتقدم مهم است که به قولم پایبند باشم.”

آقای راب سومین خروج عمده از کابینه به دلیل رفتار شخصی آنها از زمانی است که ریشی سوناک به عنوان نخست وزیر بریتانیا در اکتبر به قدرت رسید و وعده ایجاد یک دولت با صداقت را داد.

آقای سوناک در ماه نوامبر یک وکیل ارشد استخدامی آدام تولی را منصوب کرد تا به دو شکایت ادعایی قلدری علیه آقای راب رسیدگی کند.

از آن زمان، شکایات بیشتری از سوی کارمندان دولتی که با وزیر کار می کردند، مطرح شد و روزنامه فایننشال تایمز به نقل از یکی از افراد دخیل در این تحقیقات گفت که این تحقیقات “ویرانگر” بود.

سخنگوی نخست وزیر تأیید کرد که آقای تولی صبح پنجشنبه گزارش خود را برای آقای سوناک ارسال کرد.

ریشی سوناک به خبرنگاران گفت که به آقای راب “اعتماد کامل” دارد اما “با دقت یافته های گزارش را بررسی می کند”. وی از اعلام زمان انتشار این گزارش خودداری کرد.

به طور گسترده ای انتظار می رود که آقای راب در صورت تایید شکایات توسط آقای تولی با اخراج مواجه شود، زیرا سوناک و محافظه کاران از قبل به ضررهای سنگین احتمالی در انتخابات محلی در 4 مه خیره شده اند.

در ماه فوریه، آقای راب، در مصاحبه ای با اسکای نیوز، اصرار داشت که “در تمام مدت حرفه ای رفتار کرده است”.

اما وی افزود: اگر ادعای قلدری تایید شود، استعفا خواهم داد.