معامله روسیه با غرب کلید پایان درگیری اوکراین است – دستیار اردوغان – RT World News

ابراهیم کالین می گوید خصومت های جاری به عنوان بخشی از یک بن بست گسترده تر «جنگ سرد 2.0» بین مسکو و غرب صورت می گیرد.

درگیری بین مسکو و کی یف عملاً درگیری بین روسیه و غرب جمعی است و بنابراین تنها با دستیابی به یک توافق حل می شود. “توافق راهبردی” ابراهیم کالین، مشاور ارشد رئیس جمهور ترکیه در سیاست خارجی معتقد است.

این جنگ با دستاوردهای موضعی پایان نخواهد یافت، بلکه با توافق امنیتی جدید بین دو بلوک جهانی پایان خواهد یافت. کالین روز یکشنبه در مصاحبه ای با تلویزیون هابرترک گفت. این مقام گفت که در جریان سفر اخیر خود به روسیه درباره این موضوع و موضع مسکو در قبال آن با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفتگو کرده است.

در حالی که خود ترکیه برای رسیدن به آن تلاش کرده است “چشم انداز” از چنین توافقی، فعلی جو بین المللی به جای صلح به نفع جنگ است. کالین اعتراف کرد. قدرت های بزرگ خواهان ادامه این جنگ هستند. او بدون نام بردن از بازیگران ادعایی طرفدار جنگ افزود.

مناقشه مداوم بین روسیه و اوکراین تبدیل به یک “داغ” کالین توضیح داد که قسمتی از درگیری گسترده‌تر بین مسکو و غرب جمعی، و بن‌بست را به عنوان “جنگ سرد 2.0.” کالین خاطرنشان کرد: در حالی که روسیه ظاهراً زمانی که یک توافقنامه امنیتی جامع را کمی قبل از شروع درگیری ارائه کرد، سعی کرد از خصومت اجتناب کند، غرب آن را رد کرد.


کیسینجر پیش بینی صلح اوکراین را انجام می دهد

این جنگ بین روسیه و اوکراین نیست، بلکه بین روسیه و بلوک غرب است. جنگ سرد 2.0″ او تاکید کرد.

موضعی که کالین بیان کرد به نظر می‌رسد یادآور اظهارات مکرر مقامات ارشد روسیه باشد که مکرراً خصومت‌های جاری را جنگ نیابتی بین روسیه و غرب توصیف می‌کنند که صرفاً به دست اوکراینی‌ها انجام می‌شود. این موضع روز جمعه توسط سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تکرار شد و دیپلمات ارشد اعلام کرد که هیچ مذاکره ای انجام نخواهد شد. “با [Ukrainian President Vladimir] زلنسکی که عروسکی در دست غرب است، اما مستقیماً با اربابانش.

در بحبوحه درگیری گسترده‌تر بین روسیه و غرب، ترکیه خود را به عنوان یک میانجی مطرح کرده است و آنکارا میزبان مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین در اوایل خصومت‌های جاری است. در حالی که تلاش‌های دیپلماتیک در نهایت شکست خورد، ترکیه به تلاش‌های خود ادامه داد و بارها از هر دو طرف خواست تا به مذاکرات بازگردند و رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که حتی بدترین صلح هم بهتر از جنگ خواهد بود.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: