مطالعه نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از کل ترافیک اینترنت ۲۰۲۲ از ربات‌ها بوده است

این تحقیق می گوید که انتظار می رود فعالیت ربات ها در سال جاری حتی بیشتر شود

تحقیقات جدید نشان داده است که تقریباً نیمی از کل ترافیک اینترنت در سال 2022 از ربات ها بوده است. مستقل گزارش شده است. بر اساس گزارش ربات بد Imperva در سال 2023، تقریباً نیمی (47.4٪) از کل ترافیک اینترنت در سال 2022 از ربات ها بوده است که نسبت به سال گذشته 5.1 درصد افزایش داشته است. این در حالی است که نسبت تردد انسان به 52.6 درصد کاهش یافته که کمترین میزان آن در هشت سال گذشته است.

قابل ذکر است، ربات یک برنامه نرم افزاری است که وظایف خودکار را اجرا می کند و معمولا برای افزایش فالوور و تعامل استفاده می شود. در همین حال، ربات‌های بد، برنامه‌های نرم‌افزاری هستند که وظایف خودکار را با اهداف مخرب اجرا می‌کنند و می‌توانند با سرعت بالا سو استفاده و سوء استفاده کنند. برخی می توانند به طور موثر رفتار انسان را تقلید کنند تا توسط نرم افزار امنیتی شناسایی نشوند.

ربات‌های بد مانند کاربران قانونی با برنامه‌ها تعامل دارند و شناسایی و مسدود کردن آنها را سخت‌تر می‌کند. آنها به جای سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های فنی، از منطق کسب‌وکار سوء استفاده می‌کنند. آنها سوء استفاده، سوء استفاده و حملات با سرعت بالا را در وب سایت ها، برنامه های تلفن همراه و API ها فعال می کنند. این شرکت در گزارش خود گفت: آنها به اپراتورهای ربات، مهاجمان، رقبای نامطلوب و کلاهبرداران اجازه می دهند تا طیف گسترده ای از فعالیت های مخرب را انجام دهند.

این شرکت ردیابی روند را در سال 2013 آغاز کرد و اشاره کرد که به اصطلاح “ربات های بد” در بالاترین سطح خود در سال 2022 قرار داشتند.

به گفته Imperva، در سال 2022، حجم ترافیک ربات های بد 2.5 درصد افزایش یافت و اکنون 30.2 درصد از کل ترافیک را تشکیل می دهد. این گزارش همچنین بیان می‌کند که این چهارمین سال متوالی رشد مداوم ترافیک بات‌های بد است.

محققان می‌گویند: «این یک روند نگران‌کننده برای کسب‌وکارها است، زیرا ربات‌های بد پیشرفته از جدیدترین تکنیک‌های فرار استفاده می‌کنند و از نزدیک رفتار انسان را تقلید می‌کنند تا با چرخش IP‌های تصادفی، ورود از طریق پراکسی‌های ناشناس و تغییر هویت، از شناسایی فرار کنند».

آنها می ترسند که فعالیت ربات ها در سال جاری با ورود ChatGPT OpenAI و Bard گوگل حتی بیشتر شود.

مجرمان سایبری تمرکز خود را بر حمله به نقاط پایانی API و منطق تجاری برنامه ها با اتوماسیون پیچیده افزایش خواهند داد. در نتیجه، اختلال در کسب و کار و تأثیر مالی مرتبط با ربات‌های بد در سال‌های آینده حتی بیشتر خواهد شد.»

این شرکت خاطرنشان کرد که بیشتر فعالیت‌های بد ربات‌ها در آلمان، ایرلند، سنگاپور، استرالیا و ایالات متحده انجام می‌شود، در حالی که افزود که صنایع حقوقی، دولتی، مسافرتی و خرده‌فروشی بیشتر مورد هدف ربات‌های پیشرفته‌تر هستند.

برای جلوگیری از ربات های بد، Imperva به کاربران پیشنهاد کرده است که مرورگرهای وب خود را همیشه به روز کنند.