مطالعه خطرات عمده را برای ویپرها نام می برد – RT World News

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد مردانی که سیگارهای الکترونیکی استعمال می‌کنند یا از سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌کنند، بیش از دو برابر بیشتر از افرادی که هرگز از جایگزین‌های رایج سیگار بر پایه نیکوتین استفاده نکرده‌اند، از اختلال نعوظ رنج می‌برند.

این مطالعه که داده‌های گزارش شده خود را از تقریباً 14000 مرد آمریکایی بین 20 تا 65 سال مورد تجزیه و تحلیل قرار داد، نشان داد که مصرف‌کنندگان منظم سیگار الکترونیکی حدود 2.2 برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض ناتوانی جنسی قرار دارند. این یافته ها روز چهارشنبه در مجله American Journal of Preventive Medicine منتشر شد.

این خطر در نمونه کوچکتری از مردان کمتر از 65 سال – با شاخص توده بدنی نرمال و بدون سابقه بیماری قلبی – 2.4 برابر بیشتر از مردان غیر ویپر بود. این مطالعه داده‌هایی را در مورد اینکه آیا پاسخ‌دهندگان داروهایی مصرف می‌کردند که می‌توانند خطر اختلال نعوظ را افزایش دهند، مانند داروهای ضد افسردگی یا داروهای قلبی، شامل نشد.

ادامه مطلب


فیلیپ موریس ادعا می کند که می خواهد با پایان دادن به فروش سیگار در بریتانیا

محققان خاطرنشان کردند “شواهد فراوان” قبلاً سیگار و نیکوتین را با اختلال عملکرد جنسی مرتبط می‌کردند و این نظریه را مطرح کردند که سطح بالای نیکوتین موجود در مایع بخارپز جریان خون آلت تناسلی را کاهش می‌دهد و با عملکرد طبیعی رگ‌های خونی تداخل می‌کند، اگرچه آنها این ارتباط را به طور قطعی ثابت نکردند.

با این وجود، نویسندگان این مطالعه – از دانشگاه نیویورک و دانشگاه جان هاپکینز – خاطرنشان کردند که علاقه مندان به بخارپز باید در مورد تأثیر بالقوه آن بر سلامت جنسی خود هشدار داده شوند.

محققان با استناد به تحقیقات مبتنی بر مدل های جوندگان، همچنین اشاره کردند که دیگری “محتمل” لینک قرار گرفتن در معرض سیگار الکترونیکی بود مایعات را با نیکوتین یا بدون آن دوباره پر کنید. اینها حاوی مواد شیمیایی هستند که ممکن است سطح تستوسترون را در بدن انسان کاهش دهند و عملکرد طبیعی نعوظ را مختل کنند.

به طور کلی، سیگارهای الکترونیکی احتمالاً کمتر از سیگار کشیدن مضر هستند تا جایی که جایگزین سیگار شوند. نویسنده اصلی این مطالعه، عمر الشاهاوی، به اینسایدر گفت. او اضافه کرد که مردانی که به ویپینگ به عنوان یک جایگزین سالم‌تر نگاه می‌کنند، باید تلاش کنند “حد” عادت همانطور که هست “به سادگی بدون ریسک نیست.”

این مطالعه در حالی انجام می شود که انگلستان در حال آماده شدن برای تبدیل شدن به اولین کشوری است که سیگار الکترونیکی را به عنوان روشی برای کمک به افراد سیگاری برای ترک این عادت تجویز می کند. در ماه اکتبر، آژانس تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی بریتانیا دستورالعمل های به روز شده ای را صادر کرد که اجازه می دهد محصولات از طریق NHS ارائه شوند.

اما الشاهاوی هشدار داد که رابطه بین بخارپز و ناتوانی جنسی باید وجود داشته باشد “کاملا بررسی شده” در مطالعات بیشتر این مطالعه به جزئیات اشاره نکرد که آیا خطر اختلال نعوظ با سیگار کشیدن قابل مقایسه است یا خیر.