کتاب فاش می کند که دونالد ترامپ درست قبل از مناظره ریاست جمهوری با جو بایدن آزمایش کووید-19 مثبت داده است.

کتاب فاش می کند که ترامپ درست قبل از مناظره با جو بایدن آزمایش کووید مثبت داده است

ترامپ سه روز قبل از اولین مناظره خود علیه جو بایدن آزمایش کووید مثبت اعلام کرد. (فایل)

واشنگتن:

بر اساس یک کتاب جدید، دونالد ترامپ کمی قبل از اینکه سال گذشته وارد مناظره ریاست جمهوری با جو بایدن شود، آزمایش کووید-19 مثبت بود و به سرعت جواب منفی داد.

علیرغم اینکه در آن آزمایش دوم کاملاً واضح بود، ترامپ در عرض یک هفته به قدری مبتلا به کووید-19 می شد که مجبور شد فوری در بیمارستان بستری شود.

جزئیات آزمایش روز چهارشنبه در گزارشی توسط گاردین مشخص شد که نسخه‌ای از «رئیس رئیس»، خاطرات رئیس دفتر ترامپ در آن زمان، مارک میدوز، به دست آورد.

کتاب آتی بازگو می کند که آزمایش ترامپ سه روز قبل از اولین مناظره خود علیه بایدن در 29 سپتامبر 2020 مثبت شد و علائم خفیفی از سرماخوردگی را نشان داد.

طبق گزارش میدوز، نتیجه درست زمانی به دست آمد که ترامپ در حال ترک کاخ سفید برای یک گردهمایی مبارزاتی در پنسیلوانیا در 26 سپتامبر بود.

این به دنبال جشنی مملو در کاخ سفید برای قاضی تازه تایید شده دیوان عالی، امی کونی بارت بود – مهمانی که در آن افراد VIP بدون نقاب با هم ترکیب می شدند و متعاقباً به عنوان یک رویداد فوق العاده پخش کننده شناخته شد.

میدوز به نقل از پزشک کاخ سفید پس از انجام اولین آزمایش گفت: «رئیس‌جمهور را از رفتن منع کنید».

میدوز نوشت که وقتی ترامپ را از آزمایش مثبت در ایر فورس وان مطلع کرد، جمهوری‌خواه با عبارتی با قافیه پاسخ داد: «اوه تف، باید با کامیون درب من را سوار کنی».

آزمایش دوم، که میدوز گفت نوع دقیق‌تری بود، کمی بعد نتیجه منفی داد.

ترامپ این را به عنوان «اجازه کامل» برای ادامه برنامه خود، از جمله راهپیمایی آن شب و مناظره بایدن سه روز بعد، در نظر گرفت.

سازمان دهندگان مناظره گفتند که نامزدها برای آزمایش خیلی دیر وارد شدند، اما آنها تأیید کردند که آزمایشات خود را انجام داده اند. با این حال، ستاد انتخاباتی ترامپ به مناظره یا بایدن در مورد مثبت بودن آزمایش اطلاع نداد.

میدوز در این کتاب می‌نویسد که به ترامپ اجازه داد پس از دومین آزمایش منفی به برنامه‌اش ادامه دهد، زیرا «نمی‌خواستم افکار عمومی را نگران کنم».

رئیس جمهور سابق ترامپ در بیانیه ای در روز چهارشنبه گفت که این اتفاق رخ نداده است.

او گفت: “داستان ابتلای من به کووید قبل یا در طول اولین مناظره، اخبار جعلی است. در واقع، یک آزمایش نشان داد که من قبل از مناظره کووید نداشته‌ام.”

در عرض یک هفته از تجمع، ترامپ در بیمارستان بستری شد.

در 2 اکتبر، ترامپ در توییتر اعلام کرد که آزمایش کووید-19 او و همسرش ملانیا مثبت بوده است.

او با هلیکوپتر از کاخ سفید به مرکز ریاست جمهوری در بیمارستان ملی پزشکی نظامی والتر رید منتقل شد و به مدت سه شب تحت درمان شدید قرار گرفت.

یک ماه بعد، بایدن پس از تمرکز کمپین خود بر روی وعده حمله مسئولانه تر به همه گیری، او را در انتخابات ریاست جمهوری شکست داد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)