مطالعه جدید به سؤالات مربوط به نوع جدید کووید پاسخ می دهد

Omicron vs Delta: مطالعه جدید به سؤالات در مورد نوع جدید Covid پاسخ می دهد

موارد Omicron به سرعت در اروپا، بریتانیا و ایالات متحده افزایش یافته است.

دهلی نو:

Omicron چقدر کشنده است؟ آیا باعث بیماری شدید می شود؟ آیا دوز سوم واکسن ایمنی بهتری در برابر Omicron ایجاد می کند؟

دانشمندان در حال رقابت برای یافتن پاسخ این سؤالات هستند زیرا موارد Omicron در سراسر اروپا، بریتانیا و ایالات متحده افزایش می یابد و جشن های پایان سال را تهدید می کند.

یک مطالعه اخیر نشان داد که نوع جدید کووید Omicron هیچ نشانه‌ای از خفیف‌تر بودن از دلتا نشان نداده است.

یافته های جدید توسط کالج امپریال لندن، در تضاد کامل با برخی از مطالعات قبلی است که به خفیف بودن Omicron اشاره کرده بودند. مطالعه کالج امپریال به رشد، توزیع جمعیت و فرار ایمنی این گونه در انگلستان پرداخت.

Omicron در مقابل ایمنی طبیعی

این مطالعه نشان می دهد که خطر عفونت مجدد با Omicron پنج برابر بیشتر از دلتا است. این مطالعه نشان می‌دهد که محافظت از یک عفونت کووید گذشته در برابر Omicron 19 درصد است.

Omicron در مقابل دو دوز واکسن

طبق این مطالعه، Omicron این ظرفیت را دارد که از محافظت در برابر عفونت یا تلقیح قبلی جلوگیری کند. یک واکسن دو دوز 20٪ در برابر Omicron محافظت می کند که مطابق با ایمنی طبیعی است.

Omicron vs booster shot

در این مطالعه آمده است که دوز سوم اثربخشی واکسن کووید علیه Omicron را تا 55 تا 80 درصد در موارد علامت دار افزایش می دهد و بر اهمیت تزریقات تقویت کننده تاکید می کند.

این مطالعه شامل واکسن‌های AstraZeneca و Pfizer بود.

Omicron vs Delta: عفونت شدید

این مطالعه می گوید که مقایسه بین دو نوع COVID-19 دشوار است. طبق این مطالعه، شواهدی مبنی بر شدت کمتر موارد Omicron نسبت به دلتا وجود نداشت. نتایج بر اساس نسبت افرادی بود که آزمایش مثبت داشتند و علائم داشتند یا به بیمارستان مراجعه کردند. اینکه موارد شدید Omicron چقدر خواهد بود هنوز مشخص نیست، و اضافه می کند که هنوز خیلی زود است که بگوییم نحوه بستری شدن در بیمارستان در بریتانیا چگونه خواهد بود.

مطالعه کالج امپراتوری در نتیجه

تیم امپریال کالج لندن تمام آزمایش‌های PCR موارد تایید شده کووید در انگلیس را بین 29 نوامبر تا 11 دسامبر تجزیه و تحلیل کرد و آن را به یکی از گسترده‌ترین معاینات تاکنون در مورد پتانسیل Omicron برای فرار از دفاع بدن تبدیل کرد.

یافته های جدید می تواند اعمال محدودیت های شدیدتر را در تعدادی از کشورهای اروپایی در تلاش برای جلوگیری از گسترش نوع جدید تسریع بخشد.

حتی اگر هند جمعیتی بسیار متفاوت از غرب دارد، یافته‌های مطالعه کالج امپریال نشان داده است که Omicron می‌تواند باعث نگرانی در هند نیز شود.