مشاهیر، سیاستمداران به رقیب جدید توییتر بپیوندند. در اینجا نحوه انجام آن نیز آورده شده است

مشاهیر، سیاستمداران به رقیب جدید توییتر بپیوندند.  در اینجا نحوه انجام آن نیز آورده شده است

پروژه Bluesky توسط یکی از بنیانگذاران توییتر جک دورسی در سال 2019 آغاز شد.

با سردرگمی توییتر بر سر علامت های چک، اشتراک ها و تعداد فزاینده ای از تصمیمات به ظاهر تصادفی توسط مالک پلتفرم ایلان ماسک، برخی از کاربران به دنبال گزینه های جایگزین هستند.

بسیاری به جز Bluesky نگاه نمی کنند، که منشأ خاص خود را در توییتر دارد و به هر حال، به شیوه ای بسیار مشابه عمل می کند.

آخرین ارادتمندان آن عبارتند از الکساندریا اوکاسیو-کورتز نماینده ایالات متحده، دریل نویسنده-کمدین و کریسی تیگن مدل. اما در حال حاضر فقط دعوت است. این پلتفرم روز پنجشنبه گفت که به تازگی بزرگترین جهش یک روزه خود را در کاربران تجربه کرده است.

در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد Bluesky بدانید – و نحوه دریافت دعوتنامه مهم:

Bluesky چیست؟

در خارج، Bluesky پلتفرمی است با ظاهر و ویژگی های مشابه توییتر – البته ساده تر – که به کاربران اجازه می دهد یک نمایه ایجاد کنند و متن و تصاویر ارسال کنند. تفاوت واقعی در زیر کاپوت است. به جای ساختن یک پلتفرم اجتماعی مانند توییتر یا فیس بوک، پروژه Bluesky در مورد ایجاد رابط پشت صحنه است تا به هر پلتفرم اجتماعی اجازه دهد به آن متصل شود – تا کاربران بتوانند هویت و ارتباطات خود را در بین سرویس ها حفظ کنند.

ایده یک شبکه غیرمتمرکز این است که کاربران بتوانند برای پلتفرم با بهترین رابط کاربری یا انتخاب‌های تعدیل محتوایی که ترجیح می‌دهند خرید کنند و اتکای آن‌ها به هر ارائه‌دهنده خدمات را کاهش دهد و به آنها کنترل بیشتری بر نحوه استفاده از داده‌هایشان بدهد. .

مالک آن کیست؟

پروژه Bluesky توسط یکی از بنیانگذاران توییتر جک دورسی در سال 2019 آغاز شد و در ابتدا توسط پلتفرم به عنوان یک پروژه جانبی برای توسعه استاندارد رسانه های اجتماعی غیرمتمرکز تامین مالی شد. دورسی پس از راه اندازی آن گفت که هدف او این است که توییتر “در نهایت مشتری این استاندارد باشد.” در سال 2022، تحت رهبری مدیر اجرایی جی گرابر، Bluesky راه اندازی Bluesky PBLLC را به عنوان یک سازمان مستقل اعلام کرد.

آیا ایلان ماسک در Bluesky نقش دارد؟

در یک کلام، نه. این پروژه قبل از اینکه ماسک توییتر را بخرد به طور مستقل پیش رفت. و در حالی که دورسی در تصاحب ماسک در توییتر نقش داشت، به نظر می رسد که رابطه بین این دو بدتر شده است.

چه کسی در حال حاضر از Bluesky استفاده می کند؟

خوب، نه آنقدر افراد – هنوز. گرابر روز جمعه به بلومبرگ گفت که به بیش از 40000 نفر اجازه دسترسی به این سرویس داده شده است، که در حال حاضر فقط دعوت شده است. اما تعداد علاقه مندان بسیار بیشتر است.

به گفته شرکت تحلیلی Data.ai، برنامه Bluesky iPhone حدود 360000 بار دانلود شده است. علاوه بر این، Bluesky اخیراً یک برنامه اندرویدی را راه اندازی کرده است که در نمودارهای دانلود Google Play در ایالات متحده، بریتانیا و ژاپن رتبه بالایی کسب کرده است.

آیا چهره های معروف یا کاربران نامی وجود دارند؟

در میان کاربرانی که به Bluesky هجوم می آورند، سیاستمداران، افراد مشهور و کارآفرینان هستند. جیمز گان، کارگردان فیلم Guardians of the Galaxy در حال حاضر به عضوی فعال تبدیل شده است و بیش از 2400 دنبال کننده دارد، در حالی که کریسی تیگن، مدل و شخصیت تلویزیونی، روز جمعه پستی را در توییتر به اشتراک گذاشت که پیوندی به حساب کاربری جدید خود در Bluesky داشت.

همچنین الکساندریا اوکاسیو-کورتز، نماینده کنگره و دریل، ستاره رسانه های اجتماعی – که دارای 1.8 میلیون دنبال کننده در توییتر است، روز پنجشنبه نیز اولین پلتفرم را آغاز کردند.

اگرچه جامعه هنوز نسبتاً کوچک و کنترل شده است، جعل هویت در حال حاضر یک مسئله است. چندین حساب به عنوان جعلی پرچم گذاری شده اند، از جمله کاربری تقلید از بنیانگذار Myspace تام اندرسون که نمایه وی اکنون با برچسب هشدار ظاهر می شود. Bluesky در حال حاضر به کاربران اجازه می دهد تا حساب های جعل هویت را گزارش کنند.

چگونه یک کد دعوت Bluesky دریافت کنم؟

تنها راه ورود به Bluesky در حال حاضر با یک کد دعوت است. و برای دریافت کد دعوت باید در لیست انتظار باشید. می توانید ثبت نام کنید تا نام خود را در لیست برنامه یا وب سایت Bluesky قرار دهید.

با این حال، ثبت‌نام به شما اجازه نمی‌دهد که چه زمانی درها به روی شما باز می‌شوند – این یک بازی در حال انتظار است و چیزی شبیه به قرعه‌کشی. با این حال، اگر به ویژه خوش شانس هستید، می توانید از یک توسعه دهنده یا چند کاربر فعال فعال Bluesky که مایل و قادر به اشتراک گذاری کدها هستند، دعوت نامه بگیرید.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)