مسی عربستان یک “معامله تمام شده” را انجام داد – رسانه – اخبار RT World

قرار است این بازیکن آرژانتینی جدیدترین دارایی برجسته ای باشد که توسط صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی خریداری شده است.

لیونل مسی، کاپیتان قهرمان جام جهانی که عموما به عنوان یکی از بهترین فوتبالیست های تاریخ شناخته می شود، قرار است قراردادی امضا کند. “استثنایی” خبرگزاری AFP روز سه شنبه به نقل از یک منبع نزدیک به مذاکرات اعلام کرد که قرار است فصل آینده برای یک باشگاه بدون نام در عربستان بازی کند.

“مسی یک معامله تمام شده است” این منبع که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفت. او فصل آینده در عربستان بازی خواهد کرد. قرارداد استثنایی است. این بزرگه. ما فقط در حال نهایی کردن برخی جزئیات کوچک هستیم.»

به نوشته روزنامه انگلیسی دیلی میل، قرارداد مسی بیش از 650 میلیون دلار به قهرمان جام جهانی پرداخت می کند.

باشگاه فعلی مسی 35 ساله، قهرمان فرانسه، پاری سن ژرمن (PSG)، در تماس با خبرگزاری فرانسه از تایید یا رد این گزارش ها در روز سه شنبه خودداری کرد و تنها گفت که این بازیکن تا 30 ژوئن در پاریس تحت قرارداد خواهد بود. مسی، یک سفیر گردشگری در عربستان سعودی هفته گذشته پس از انجام یک سفر غیرمجاز به این کشور توسط پی اس جی برای مدت کوتاهی تعلیق شد.

یک منبع دیگر در پی اس جی به این خبرگزاری گفت: اگر باشگاه می خواست قرارداد او را تمدید کند، این کار زودتر انجام می شد. مسی که در 71 بازی 31 بار برای پاریسی ها گلزنی کرده است، ماه گذشته پس از شکست خانگی مقابل لیون مورد تمسخر هواداران پی اس جی قرار گرفت.


وکیل سعودی خواستار اخراج رونالدو به دلیل

ورود قریب‌الوقوع مسی به پادشاهی باعث می‌شود که او دوباره رقابت‌ها را با کریستیانو رونالدو، دشمن مکرر خود، که در ژانویه قراردادی دو ساله به ارزش 213 میلیون دلار در هر فصل با تیم لیگ برتر عربستان سعودی النصر امضا کرد، تجدید کند. طبق گزارش فوربس، این قرارداد که تا ژوئن 2025 اعتبار دارد، رونالدو را به پردرآمدترین ورزشکار جهان تبدیل کرد.

مذاکرات به اندازه مذاکرات با رونالدو طول نکشید. همانطور که ما اکنون دستورالعمل قرارداد با بازیکنان در کلاس جهانی را می دانیم. این منبع به خبرگزاری فرانسه اضافه شده است. این عربستان سعودی است که او را آورده است، نه یک باشگاه خاص. پول از یک جا می آید – [The Public Investment Fund]”

قرارداد رونالدو و همچنین قرارداد مسی در صورت نهایی شدن و نهایی شدن آن، عمدتاً توسط صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی پرداخت می شود که تخمین زده می شود بیش از 600 میلیارد دلار دارایی داشته باشد. این صندوق همچنین سرمایه گذاری در تیم لیگ برتر انگلیس نیوکاسل یونایتد و همچنین سری گلف LIV را در میان سایر تلاش های ورزشی سرمایه گذاری کرده است.

انتظار می رفت مسی در پایان قراردادش در ماه ژوئن از پی اس جی جدا شود. باشگاه سابق او بارسلونا ظاهراً تمایل خود را برای اتحاد مجدد ابراز کرده بود، اما وضعیت مالی ضعیف تیم اسپانیایی به عنوان یک مانع بزرگ در نظر گرفته شد و ظاهراً دروازه عربستان سعودی را باز گذاشت تا دسته چک خود را باز کند.