مسابقات گربه کشی کودکان در نیوزیلند پس از واکنش های شدید لغو شد

مسابقات گربه کشی کودکان در نیوزیلند پس از واکنش های شدید لغو شد

جایزه شکار گربه وحشی 250 دلار نیوزلند (12735 روپیه) بود.

مسابقه نیوزیلندی که کودکان را مجبور به شکار و کشتن گربه‌های ولگرد می‌کرد، در پی اعتراض شدید گروه‌های حقوق حیوانات لغو شد.

بر اساس بی بی سیسازمان دهندگان مسابقه سالانه شکار گربه کودکان پس از اعلام دسته بندی جدید برای شکار گربه های وحشی برای افراد 14 ساله و کمتر مورد انتقاد قرار گرفتند.

این خبرگزاری در ادامه گزارش داد که این حیوانات یک آفت و خطری برای امنیت زیستی کشور محسوب می شوند. به جوانان گفته شد که حیوانات خانگی را نکشند، اما در غیر این صورت تشویق می‌شدند تا آنجا که ممکن است گربه‌های وحشی را برای دریافت جایزه بکشند. کودکی که بیشترین قتل را بین اواسط آوریل تا پایان ژوئن انجام داده بود، 250 دلار نیوزلند (12735 روپیه) برنده می شد.

خبرگزاری AFP گزارش داد که انجمن نیوزیلند برای پیشگیری از ظلم به حیوانات گفت که «از اینکه دسته کودکان که شامل تیراندازی به گربه‌های وحشی می‌شد، هم خرسند و هم راحت است».

سخنگوی SPCA گفت: “کودکان و همچنین بزرگسالان نمی توانند تفاوت بین یک گربه خانگی وحشی، ولگرد یا ترسیده را تشخیص دهند.”

رقابت کلی که با سایر دسته ها برای شکار خوک و گوزن وحشی پیش می رود، به عنوان جمع آوری کمک مالی توسط مدرسه روترهام در جزیره جنوبی کشور برگزار می شود.

سازمان دهندگان گفتند که “ایمیل های زشت و نامناسب” “به مدرسه و سایر افراد مرتبط” ارسال شده است.

برگزارکنندگان در فیس بوک نوشتند: “حامیان مالی و ایمنی مدارس ما اولویت های اصلی ما هستند، بنابراین تصمیم گرفته شده است که این بخش را برای امسال حذف کنیم تا از واکنش های منفی بیشتر جلوگیری شود.”

به گفته وزارت حفاظت، گربه‌های وحشی آفتی در نیوزیلند هستند، جایی که تأثیر عمده‌ای بر پرندگان بومی، خفاش‌ها، مارمولک‌ها، موش‌ها و حشرات دارند.