مردم پس از تکان شدید اندونزی به خیابان ها فرار کردند

زلزله اندونزی: زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 ریشتر اندونزی را لرزاند.

جاکارتا:

به گفته مقامات، زمین لرزه قدرتمند 7.4 ریشتری روز سه شنبه شرق اندونزی را لرزاند که باعث هشدار سونامی و فرار ساکنان از خانه های خود شد، اما تنها خسارت جزئی و یک نفر مجروح شد.

هشدار سونامی حدود دو ساعت پس از وقوع زمین لرزه در ساعت 0320 GMT در دریای فلورس، در حدود 112 کیلومتری (70 مایلی) شمال غربی شهر لارانتوکا، در بخش شرقی جزیره فلورس لغو شد.

آگوستینوس فلوریانوس، یکی از ساکنان شهر مائومر در فلورس، به رویترز گفت: «همه به خیابان دویدند. Maumere در سال 1992 توسط زلزله ای با شدت مشابه آسیب زیادی دید.

هشدار سونامی برای مناطق Maluku، East Nusa Tenggara، West Nusa Tenggara و جنوب شرقی و جنوب سولاوسی صادر شد.

سازمان زمین شناسی آمریکا قدرت این زمین لرزه را 7.3 ریشتر اعلام کرد. در عمق کم عمق 12 کیلومتری برخورد کرد.

Zacharias Gentana Keranz، یکی از ساکنان Larantuka به رویترز گفت: “این احساس مانند یک موج، بالا و پایین بود.”

آژانس کاهش بلایا گفت که یک نفر در Manggarai در فلورس مجروح شد و یک ساختمان مدرسه و چندین خانه در جزیره Selayar در سولاوسی جنوبی آسیب دیدند.

سازمان هواشناسی اعلام کرد این زمین لرزه ناشی از یک گسل فعال در دریای فلورس، با حداقل 15 پس لرزه با بزرگترین بزرگای ثبت شده 5.6 ریشتر همراه شد.

اما این زمین لرزه افزایش قابل توجهی در سطح دریا ایجاد نکرد.

زمین لرزه های اندونزی باعث ایجاد سونامی های مرگبار بسیاری شده است، به ویژه در سال 2004 زمانی که زمین لرزه 9.1 ریشتری در جزیره سوماترا در شمال امواج سونامی ایجاد کرد که باعث مرگ بیش از 230000 نفر در اندونزی، سریلانکا، هند، تایلند و 9 کشور دیگر شد.

مرکز هشدار سونامی اقیانوس آرام مستقر در ایالات متحده پیشتر هشدار داده بود که بر اساس پارامترهای اولیه زمین لرزه، امواج خطرناک سونامی برای سواحل واقع در 1000 کیلومتری مرکز زمین لرزه امکان پذیر است.

اندونزی در “حلقه آتش اقیانوس آرام” قرار دارد، منطقه ای با فعالیت لرزه ای بالا که بر روی صفحات تکتونیکی متعدد قرار دارد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)