کشور آفریقایی 1 میلیون واکسن کووید-19 را نابود می کند – RT World News

یک مقام ارشد بهداشتی گفت که نیجریه قصد دارد یک میلیون دوز واکسن AstraZeneca را علیه کووید-19 از بین ببرد و قول داد که این کشور دیگر تزریقات با ماندگاری کوتاه را نخواهد پذیرفت.

دکتر فیصل شعیب، مدیر اجرایی آژانس توسعه مراقبت های اولیه بهداشتی ملی (NPHCDA) روز دوشنبه گفت واکسن هایی که فراتر از تاریخ استفاده بوده اند، پس گرفته شده اند و طبق پروتکل از بین خواهند رفت.

ادامه مطلب


با ادامه بحران کووید، پزشکان نیجریه ای اعتصاب نامحدود را بر سر پرداخت و شرایط کاری آغاز کردند

شعیب طی یک جلسه توجیهی اطمینان داد که به هیچ یک از شهروندان نیجریه ای جرب های منقضی شده تزریق نشده است. وی افزود، این کشور مانند گذشته دیگر هیچ واکسن با انقضای سریع را نخواهد پذیرفت.

به گفته شعیب، تاکنون تنها 3.9 میلیون نفر از جمعیت بیش از 211 میلیون نفری نیجریه به طور کامل علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

تعداد کسانی که در بالای دو نفر اول واکسن تقویت کننده دریافت کردند فقط 496 نفر بود.

هفته گذشته، دولت نیجریه گزارش‌هایی را تأیید کرد که نشان می‌دهد حدود یک میلیون دوز از تزریق AstraZeneca که این کشور از اروپا به عنوان بخشی از طرح اشتراک واکسن COVAX دریافت کرده بود، در نوامبر منقضی شده است.

رسانه ها می گویند که واکسن ها در مدت 4 تا 6 هفته پس از انقضا زمانی که وارد شدند و نمی توانستند به موقع مورد استفاده قرار گیرند.

دکتر اوساگی ایهانیره، وزیر بهداشت نیجریه، قبلاً اشاره کرده بود که اهدای مازاد تزریقات کووید-19 با ماندگاری کوتاه یا در حال انقضا بوده است. “نگرانی شدید در سطح بین المللی.”