مذاکرات صلح اوکراین اکنون غیرممکن است – رئیس سازمان ملل – اخبار RT World

آنتونیو گوترش به ال پایس گفته است که هم کیف و هم مسکو متقاعد شده اند که می توانند یک پیروزی نظامی را تضمین کنند و بنابراین تمایلی به سازش ندارند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به روزنامه اسپانیایی ال پایس گفت، احتمال کمی وجود دارد که اوکراین و روسیه به زودی پای میز مذاکره بنشینند و اشاره کرد که هر دو کشور همچنان معتقدند که می توانند از نظر نظامی به اهداف خود دست یابند.

گوترش در مصاحبه ای که روز دوشنبه منتشر شد گفت:متأسفانه، من معتقدم که مذاکرات صلح در حال حاضر امکان پذیر نیست.او توضیح داد که به نظر می رسد روسیه تمایلی ندارددر حال حاضر از سرزمین هایی که اشغال کرده است عقب نشینی کند” در حالی که “اوکراین امیدوار است آنها را بازپس گیرد” به زور.

این دیپلمات افزود که – علیرغم شرایط – سازمان ملل با این وجود تمام تلاش خود را می کند تا کیف و مسکو را به مذاکره وادار کند. او از قرارداد غلات – که آینده آن در حال حاضر به دلیل امتناع روسیه از تمدید آن در تاریخ 18 مه – در تعادل است، نام برد.مهمترین ابتکار” تا حالا.

به گفته گوترش، نمایندگان بلندپایه در تلاش هستند تا جلسه ای را با طرف های درگیر در استانبول ترتیب دهند تا توافق را تمدید کنند. این مقام مسئول با اذعان به اینکه مخالفت های مسکو موجه است، افزود: در حالی که صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی از این کشور تحت تحریم نیست، اما عملاً توسط “مسئول” مسدود شده است.موانع غیرمستقیم باقی مانده


طرح صلح چین برای اوکراین

ابراهیم کالین، مشاور ارشد رئیس جمهور ترکیه در سیاست خارجی، روز یکشنبه در گفتگو با تلویزیون هابرترک ترکیه گفت:این جنگ نه با دستاوردهای موضعی، بلکه با توافق امنیتی جدید بین دو بلوک جهانی پایان خواهد یافت.او استدلال کرد که درگیری کنونی در واقع یک درگیری بین روسیه و غرب جمعی است که بازتاب موضع مسکو است.

این جنگ بین روسیه و اوکراین نیست، بلکه بین روسیه و بلوک غرب است. جنگ سرد 2.0،کالین توضیح داد.

این مقام ترکیه ای خاطرنشان کرد، با این حال، در حال حاضر فرصت کمی برای گفتگو وجود دارد.جو بین المللی به جای صلح به نفع جنگ است.

در همین حال، همچنین روز یکشنبه، هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده به سی بی اس نیوز گفت که درگیری در اوکراین ممکن است به نقطه عطفی نزدیک شود. این دیپلمات کهنه کار پیش بینی کرد که مذاکرات صلح تحت نظارت چین ممکن است تا پایان سال 2023 انجام شود.

اتحادیه اروپا و ایالات متحده به سرعت طرح صلح دوازده ماده ای پیشنهادی پکن در سالگرد درگیری را نادیده گرفتند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از برخی عناصر این سند استقبال کرد، در حالی که ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین با برخی از نکات آن موافقت کرد، اما موضع خود را مبنی بر عدم مذاکره با دولت پوتین حفظ کرد.